۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
۶۰ درصد فرآورده‌های نفتی کشور در هرمزگان تولید می‌شود
استاندار هرمزگان:

۶۰ درصد فرآورده‌های نفتی کشور در هرمزگان تولید می‌شود

بندرعباس- استاندار هرمزگان با بیان اینکه ۶۰ درصد فرآورده‌های نفتی کشور در این استان تولید و سپس به دیگر نقاط منتقل می‌شود، گفت: این استان استراتژیک نقش بسیار مهمی در حوزه پالایش و پخش فرآورده های نفتی دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، فریدون همتی صبح آدینه در نشست با مدیران شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان هرمزگان به میزبانی استانداری با اشاره به شرایط خوب فعالیت‌های حوزه پالایش و پخش فرآورده های نفتی در این استان، عنوان کرد: با فعالیت دو پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس و نفت بندرعباس در هرمزگان، بیش از ۶۰ درصد از فرآورده‌های نفتی کشور به ویژه بنزین در هرمزگان تولید و به سراسر کشور منتقل می شود.

وی ادامه داد: فعالیت های گسترده پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تلاش شبانه‌روزی کارکنان این مجموعه در هرمزگان در حال انجام است و از همه این بزرگواران تشکر و قدردانی می نمایم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان نقش بسیار مهمی در حوزه پالایش و پخش فرآورده های نفتی در کشور دارد، افزود: در حوزه صادرات فرآورده‌های نفتی نیز با ایجاد اسکله‌های مناسب در این استان و همچنین احداث مخازن، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

همتی تصریح کرد: این اقدامات مهم با تکیه بر دانش نیروهای داخلی رقم خورده و هرمزگان به استانی توانمند در عرصه پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تبدیل شده است.

وی گفت: ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس که بخش عمده‌ای از بنزین مورد نیاز کشور در آن تولید می شود به دست توانای جوانان و مهندسان کشورمان رقم خورد و این پالایشگاه مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی در کشورمان محسوب می‌شود.

کد خبر: ۲۸٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha