۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
ضرورت اعتماد متقابل صنعت خودروسازی و مجموعه های دانش بنیان
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

ضرورت اعتماد متقابل صنعت خودروسازی و مجموعه های دانش بنیان

جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شرکت های دانش بنیان و خودروسازان برای همکاری باید اعتماد یکدیگر را جلب کنند تا شرکت های خودروسازی مصمم به همکاری های مشترک با دانش بنیان ها شوند.

به گزارش بازار به نقل از سایپا، علی جدی عضو کمیسیون صنایع مجلس، حضور شرکت های دانش بنیان در عرصه تولید و صنعت خودرو را مفید دانست و گفت: کشور نیروهای متخصص در حوزه صنعت خودرو کم ندارد و البته ظرفیت های خوبی در این زمینه وجود دارد اما با برنامه ریزی مطلوب می توان ظرفیت و تخصص موجود را در مسیری هدایت کرد که صنعت خودرو به رشد و اهدافی که برای آن ترسیم شده، برسد.

وی افزود: یکی از بخش هایی که صنعت خودرو می تواند از آن بهره مند شود، مجموعه های دانش بنیان است؛ حمایت از شرکت های دانش بنیان و ایجاد انگیزه در درون این مجموعه ها می تواند موجب پیشرفت در حوزه های مختلف علمی و فنی صنعت خودرو شود.

خودروسازان برای دانش بنیان ها ایجاد انگیزه کنند
عضو کمیسیون صنایع مجلس، همکاری شرکت های دانش بنیان با صنعت خودرو را امری اثربخش دانست و گفت: خودروسازان باید بتوانند با ایجاد انگیزه و حمایت از شرکت های دانش بنیان آنها را در راستای نیل به اهداف دراز مدت صنعت خودرو و قطعه سازی سوق دهند و بهترین بهره برداری را از شرایط داشته باشند چرا که توسعه صنعت خودرو منجر به رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری می شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: با استفاده از دانش بنیان ها ضمن قطع وابستگی به دانش و توان مهندسی شرکت های خارجی شاهد رونق تولیدات داخلی خواهیم بود و دیگر صنعت خودروسازی  به خاطر تحریم و سایر سیاست های مغرضانه کشورها، زمین گیر نمی شود و در مقابل شرکت های دانش بنیان به واسطه نیاز صنعت می توانند دانش خود را به روز و حتی به سمت ارتقاء آن حرکت کنند.

کد خبر: ۲۸٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha