۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
‌مرکز نرسری سایت پرورش ماهی نکیسا راه‌اندازی می‌شود/ اشتغالزایی برای ۳ هزار نفر
سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان خبر داد

‌مرکز نرسری سایت پرورش ماهی نکیسا راه‌اندازی می‌شود/ اشتغالزایی برای ۳ هزار نفر

بندرعباس- سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان گفت: با راه‌اندازی مرکز نرسری سایت پرورش ماهی نیکسا برای سه هزار نفر اشتغالزایی خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، عبدالرسول دریایی اظهار داشت: با راه‌اندازی مرکز نرسری سایت پرورش ماهی نیکسا و در صورتی که تولیدات ماهی این مرکز به ۵۰ هزار تن برسد، برای سه هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی بیان داشت: همچنین با توجه به سرمایه گذاری صورت گرفته در مرکز نرسری سایت پرورش ماهی نیکسا، برای ورود به چرخه تولید به حمایت هایی جهت واردات ۱۲۵ میلیون بچه ماهی ۳۰ گرمی نیاز دارد.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان اظهار کرد: در حال حاضر تامین این مقدار بچه ماهی در کشور ممکن نیست و تنها راه تحقق آن رسیدن به خودکفایی در مدت زمان سه تا پنج ساله با حمایت هایی شامل، ارز دولتی، تامین ۵۰ تا۶۰ درصد هزینه های بچه ماهی یارانه ای است.

دریایی تصریح کرد: مرکز نرسری نیکسا از ظرفیت ١٠ میلیون قطعه بچه ماهی در سال برخوردار و پرورش ماهی در دریا و ساخت هچری ماهیان دریایی آغاز شده است که تا راه اندازی چرخه تولید بچه ماهی به سعه سال زمان نیاز دارد.

وی یادآور شد: هرمزگان با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن ماهی در دریا تا پایان برنامه ششم توسعه نقش مهمی در صنعت آبزی پروری کشور خواهد داشت که لازم است بخش های کشاورزی، آبخیزداری و آبیاری قطره ای مورد حمایت ها تخصیص یارانه قرار گیرد.

استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

کد خبر: ۲۸٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha