۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
اعلام اولویت‌های طرح مالیات بر عایدی سرمایه
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

اعلام اولویت‌های طرح مالیات بر عایدی سرمایه

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: املاک، خودرو، سکه و ارز اولویت‌های طرح مالیات بر عایدی سرمایه هستند.

به گزارش بازار به نقل از صدا وسیما، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه از جمله مهم‌ترین اولویت‌های مجلس است، تصریح کرد: بر اساس این طرح، افرادی که سرمایه خود را در فعالیت‌های سوداگرانه و غیرمولد، چون خرید مسکن، سکه، طلا، ارز و خودرو به کار می‌گیرند، باید مالیات عایدی بر سرمایه بپردازند.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر از کارمندان، کارگران و حوزه‌های تولید مالیات اخذ می‌شود و این مدل خوبی نیست.

طغیانی گفت: مجلس یازدهم به دنبال اخد مالیات از سوداگران است که پس از دریافت، منابع و نقدینگی را به سمت تولید و سرمایه گذاری سوق دهد و تا زمانی که این اقدام عملی نشود در بخش جهش تولید به اهدافمان نخواهیم رسید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح مالیات برعایدی سرمایه گفت: در بخش مسکن مالیات برخانه‌های خالی از سال ۹۵ مطرح ومصوب شد و بدنبال آن هستیم با روشی جدید اصلاحاتی روی آن انجام دهیم.

وی افزود: خانه‌های خالی از سکنه خانه‌هایی هستند که مالکان بیش از دو واحد داشته باشند و آن را به مدت بیش از یک سال، خالی نگه داشته باشند وبر مبنای مهلتی که به سرپرست خانوار داده می‌شود باید در سامانه املاک وزارت راه وشهرسازی مشخصات خود رابه ثبت برسانند چرا که بر اساس قانون، شناسایی این واحدها از طریق سامانه ایجاد شده انجام می‌شود.

نماینده مردم اصفهان درمجلس با بیان اینکه طرح‌های مالیاتی دیگر نیز مطرح است گفت: هدف مجلس ایجاد درآمد نیست بلکه به دنبال حذف سوداگری و سوق دادن درآمدها به سمت تولید و جهش تولید است.

کد خبر: ۲۸٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha