۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
بهره مندی از ظرفیت اراضی دولتی استان همدان در طرح اقدام ملی مسکن
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان عنوان کرد؛

بهره مندی از ظرفیت اراضی دولتی استان همدان در طرح اقدام ملی مسکن

همدان - مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ظرفیت اراضی دولتی استان همدان در طرح اقدام ملی مسکن مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، داریوش حسینی بعدازظهر چهارشنبه در دومین جلسه شورای تأمین مسکن استان همدان که به ریاست استاندار همدان و به صورت ویدئو کنفرانس با فرمانداران شهرستانهای همدان، ملایر، نهاوند و تویسرکان در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، گفت: سال گذشته با حضور رئیس جمهور آغاز عملیات طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور شروع و کلنگ زنی شد.

حسینی با اشاره به صدور بخشنامه‌های مختلف و شیوه نامه‌های اجرایی که منجر به ثبت نام در سال جاری شد، گفت: این ثبت نام در دو مرحله انجام شد که مرحله اول در بازده زمانی محدودی صورت گرفت به گونه‌ای که طی مدت ۲ تا ۳ دقیقه دو هزار و ۸۶۰ نفر در استان همدان در این طرح ثبت نام کردند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان افزود: در مرحله دوم با توجه به اعلام نیاز زیاد متقاضیان، ۴۸ ساعت مهلت و سپس با مکاتبات انجام شده تمدید مهلت ۷۲ ساعته صورت گرفته و ۲۰ هزار و ۲۲۴ نفر ثبت نام کردند.

وی یادآور شد: تفاهم نامه بین وزارت کشور و نظام مهندسی در خصوص روند صدور پروانه و تخفیفات لازم برای پیشبرد طرح منعقد شده و تا پایان ماه کل صلاحیت‌های ثبت نامی را اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه پالایش مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن انجام شده و یک هزار و ۳۶۳ نفر تأیید شدند، گفت: ۶۰ درصد پالایش انجام و ۳۵ درصد تأیید شده که نشان می‌دهد استان همدان از نرم کشوری بالاتر است.

حسینی اظهار کرد: طی تصمیم گرفته شده این اداره زمین مشترکی با اداره راهداری و حمل و نقل استان همدان دارد که برای اقشار مورد هدف در طرح اقدام ملی استفاده خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: طبق توافق به عمل آمده با وزارت کشور نظام مهندسی و شهرداری هر کدام باید ۵۰ درصد برای اقدام ملی تخفیف در نظر بگیرند و در بازده ۱۵ روزه پروانه صادر و برای اقشار ضعیف که در دهک یک تا سه هستند پروانه‌ها به صورت رایگان انجام شود.

وی اعلام کرد: طبق بخشنامه ارسالی از سوی وزارت راه و شهرسازی از ظرفیت انبوه سازان و ظرفیت گروهی باید در طرح اقدام ملی مسکن استفاده شود.

حسینی با اشاره به اینکه برای اقشار ضعیف و کم برخوردار زمین را در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌دهیم، گفت: برای دستگاه‌های حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی هم در صورت تقبل هزینه ساخت از سوی این نهادها به شکل رایگان در طرح اقدام ملی مسکن موضوع پیگیری می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: پیشنهاد می‌شود کمیته سه نفره متشکل از راه و شهرسازی و ثبت اسناد و دارایی برای شناسایی اراضی دولتی که در ید دولت هستند تشکیل و از زمین‌های دولتی برای اقدام ملی استفاده شود.

کد خبر: ۲۸٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha