۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
کاهش تولید نفت آمریکا کمتر از حد انتظار خواهد بود

کاهش تولید نفت آمریکا کمتر از حد انتظار خواهد بود

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد کاهش تولید نفت خام ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی کمتر از حد انتظارها خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از شانا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) اعلام کرد که انتظار می‌رود تولید نفت خام آمریکا در سال ۲۰۲۰ روزانه ۶۰۰ هزار بشکه کاهش یابد و به ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز برسد که از روزانه ۶۷۰ هزار بشکه‌ای که پیش از این برآورد شده بود، کمتر خواهد بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم‌اکنون انتظار دارد مصرف نفت و دیگر سوخت‌های مایع امسال ایالات متحده ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد و به ۱۸ میلیون و ۳۴۰ هزار بشکه در روز برسد. این رقم کمتر از برآورد قبلی این نهاد مبنی بر کاهش مصرف روزانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه است.

محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا سبب تضعیف تقاضای جهانی نفت و سقوط قیمت‌های نفت امسال شد. این در حالی است که با کاهش این محدودیت‌ها تقاضا در حال بهبود است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد انتظار می‌رود مجموع مصرف نفت جهان در سال ۲۰۲۰، روزانه ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه کاهش یابد و به ۹۲ میلیون و ۸۹۰ هزار بشکه در روز برسد، این رقم کمتر از برآورد پیشین این سازمان مبنی بر کاهش روزانه ۸ میلیون و ۳۴۰ هزار بشکه در روز است.

این اداره افزود: آمریکا اوج کاهش مصرف سوخت را پشت سر گذاشته است و مصرف در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ و در سال ۲۰۲۱ به‌تدریج افزایش خواهد یافت.

بر اساس برآورد این نهاد، تولید نفت خام آمریکا در سال ۲۰۲۱، روزانه ۶۴۰ هزار بشکه کاهش می‌یابد و به ۱۱ میلیون و ۱۰ هزار بشکه در روز می‌رسد. تولید نفت آمریکا در سه‌ ماه دوم امسال به کمتر از ۱۱ میلیون بشکه در روز رسیده بود.

برآورد می‌شود تقاضای نفت ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ با یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش به ۱۹ میلیون و ۹۴۰ هزار بشکه در روز برسد. این رقم پیش‌تر یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی شده بود.

کد خبر: ۲۸٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha