۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
امحای کالای قاچاق به ارزش ۳۰۰میلیارد تومان ظرف ۵ سال‌ گذشته
رئیس اداره اجرای احکام و نظارت اموال مکشوفه قاچاق خبر داد

امحای کالای قاچاق به ارزش ۳۰۰میلیارد تومان ظرف ۵ سال‌ گذشته

میرطباطبایی، رئیس اداره اجرای احکام ونظارت اموال مکشوفه قاچاق بابیان اینکه چهارشنبه آخر هرماه امحا سراسری کالای قاچاق صورت می گیرد گفت: طی ۵سال ۳۰۰میلیاردتومان کالای قاچاق امحا شده است.

به گزارشبازار به نقل از صداوسیما، سید رضا میرطباطبایی رئیس اداره اجرای احکام و نظارت برای اموال مکشوفه قاچاق درباره وضعیت کالاهای مکشوفه قاچاق گفت: بعد از تعیین تکلیف کالاهای قاچاق بخشی در اختیار سازمان اموال فروش تملیکی و بخشی در اختیار ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) قرار می گیرد که کالاهایی که به این ستاد داده می شود مربوط به اموال قاچاق بلاصاحب است.

وی با بیان اینکه وقتی برای کالای قاچاق رأی قطعی صادر می شود سه رویکرد برای سرنوشت آنها وجود دارد، در بخش دیگری ادامه داد: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سال ۹۲ عوض و با توجه به اهمیت موضوع کالاهای قاچاق این قانون اصلاح شد.

این مقام مسئول گفت: رویکرد اصلی امحای کالاهاست، بخش دیگری بازصادرات می شود البته در اواسط سال ۹۷ بند سه قانون اصلاح کرد و مقرر شد برای کالاهایی که نیاز شدیدی نسبت به آنها احساس می شود با تأیید وزارت های صمت، کشاورزی و بهداشت به بازار عرضه شود.

وی گفت: در راستای حمایت از تولید در بخش پوشاک کالا را عرضه نمی کنیم.

میر طباطبایی گفت: طبق قانون مرجع آماری در حوزه قاچاق کالا، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی افزود: از سال ۹۲ رویکرد اصلی به امحای کالاها اختصاص پیدا کرد الان هم آخرین چهارشنبه هر ماه امحای سراسری در کل کشور داریم.

وی افزود: طی ۵ سال اخیر بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان ارزش کالاهای قاچاق امحا شده است. بیشتر کالاها پوشاک، مواد غذایی و آشامیدنی بود هاست.

وی درباره نقد به اینکه حجم این کالاهای امحا شده بالا نیست گفت: بخشی از کالاها به متهم استرداد می شود. آنچه می ماند در اختیار دولت امحا می شود.

کد خبر: ۲۸٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha