۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
کشت غلات در ۶۰ درصد از اراضی زراعی آذربایجان غربی
معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

کشت غلات در ۶۰ درصد از اراضی زراعی آذربایجان غربی

ارومیه- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال نزدیک به ۶۰ درصد از اراضی زراعی استان زیر کشت غلات رفته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، اکبر کرامتی در جلسه بررسی مشکلات خرید و تعیین درصد سن زدگی گندم استان با بیان اینکه سن از آفات مهم غلات به ویژه گندم و جو در کشور است، افزود: امسال شاهد تلاش مضاعف و رکورد شکنی  مبارزه با سن گندم با همت کشاورزان و کارشناسان حفظ نباتات در سال جهش تولید در استان بودیم و وضعیت مزارع گندم از نظر مبارزه با سن در شرایط مطلوب و رضایت بخش قرار دارد.

وی با بیان اینکه امسال ۳۸۰ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی به کشت گندم اختصاص یافته که از این مقدر ۲۹۰ هزار هکتار به صورت دیم و ۹۰ هزار هکتار نیز به صورت آبی کشت شده است، گفت: امسال بیش از ۲۰ هزار تن بذور اصلاح شده گندم بین کشاورزان توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: امسال در سطح ۱۸۷ هزار و ۷۹۰ هکتار از مزارع غلات استان مبارزه با سن مادری و پوره انجام گرفته که سطح مبارزه با سن غلات در سال زراعی جاری در مقایسه با سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

وی ادامه داد: کار خرید این محصول استراتژیک از هفتم تیرماه جاری آغاز شده است که ۳۵ مرکز خرید گندم وابسته به تعاونی روستایی به عنوان مباشر خرید و ۲۹ مرکز نیز مربوط به شرکت غله به عنوان متولی خرید در آذربایجان‌غربی فعال هستند. فعالیت این مراکز تا پایان شهریور تداوم خواهد داشت و در صورت نیاز این مدت نیز تمدید می‌شود.

کرامتی از گندمکاران آذربایجان‌غربی خواست برای حذف پای دلالان در زمینه خرید وفروش، گندم محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند و از انبار کردن گندم به امید افزایش قمیت خرید تضمینی خودداری کنند، چون در صورت آلوده شدن گندم به آفت انباری، گندم با افت شدید قیمت به فروش می‌رسد.

وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده بیش از ۶۳۰ هزار تن گندم از مزارع استان در سال زراعی جاری برداشت می شود.

کد خبر: ۲۸٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha