۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
تشکیل کمیته ای برای شناسایی زمین‌های دولتی ویژه ساخت مسکن در استان همدان
استاندار همدان خبر داد

تشکیل کمیته ای برای شناسایی زمین‌های دولتی ویژه ساخت مسکن در استان همدان

همدان - استاندار همدان از تشکیل کمیته ای برای شناسایی زمین‌های دولتی ویژه ساخت مسکن در استان همدان خبر داد.

به گزارش بازار، سید سعید شاهرخی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان که در استانداری همدان برگزار شد، گفت: دولت برای طرح اقدام ملی مسکن امتیازهایی را در نظر گرفته که بخش اعظم آن مربوط به اراضی و املاک است.

وی با بیان اینکه همدان استانی پیشتاز در اجرای طرح ملی مسکن است، گفت: ۲۳ هزار و ۸۴ متقاضی در استان همدان در طرح اقدام ملی مسکن شرکت کرده‌اند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه کمیته ای برای شناسایی زمین‌های دولتی و ساخت مسکن در استان همدان تشکیل می‌شود، ادامه داد: در ساخت پروژه‌های مسکن باید مکان یابی درست صورت گیرد تا خدمات شهری و آموزشی به شکل اصولی انجام شود.

شاهرخی گفت: در طرح اقدام ملی مسکن ۵۰ درصد عوارض ساختمانی توسط شهرداری تخفیف داده می‌شود و سازمان نظام مهندسی نیز در هزینه طراحی و نظارت ۵۰ درصد تخفیف را لحاظ خواهد کرد.

وی تاکید کرد: نظام مهندسی در راستای سرعت‌بخشی به این طرح ملی باید بررسی و موافقت با مراحل اداری مربوط به طرح اقدام ملی مسکن را حداکثر تا یک‌ماه انجام دهد.

استاندار همدان گفت: دستگاه‌های مربوطه نیز باید در راستای سرعت‌بخشی به اجرا و نهایی شدن طرح اقدام ملی مسکن نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند تا اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان همدان در حل مشکل مسکن مردم به خصوص جوانان مؤثر باشد.

کد خبر: ۲۸٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha