۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
ضرورت ارائه درست اطلاعات به مردم درباره بازار سرمایه و بورس/ بورس تماماً سود نیست
یک کارشناس بورس:

ضرورت ارائه درست اطلاعات به مردم درباره بازار سرمایه و بورس/ بورس تماماً سود نیست

سمنان- اسدی، کارشناس بورس بابیان اینکه مردم هیچ تصور درستی از بورس نداشته و بازار سرمایه را اتوبانی یک‌طرفه به سمت پول‌دار شدن می‌بینند، گفت: دولت به مردم درباره بازار سرمایه و بورس اطلاع‌رسانی کند.

محمدتقی اسدی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه دستگاه‌های اقتصادی وظیفه ترویج و آگاهی‌رسانی مردم را نیز دارند که متأسفانه گویا این امر امروز فراموش‌شده است، تأکید کرد: باید این دستگاه‌ها به مردم درباره بازار سرمایه و بورس آگاهی دهند.

وی بابیان اینکه تصوری که امروز مردم از بورس و بازار سرمایه‌دارند یک اتوبان یک‌طرفه به سمت پول‌داری و خوش بختی است، ابراز کرد: شرایط اقتصادی بسیاری از خانوار را به سمت بورس کشانده اما مردم اطلاعات اندکی درباره این بازار دارند.

کارشناس بورس بابیان اینکه میزان معقول سرمایه‌گذاری در بورس یک دویستم تمام سرمایه افراد است، تأکید کرد: به دلیل عدم درک درست از بازار سرمایه شاهد هستیم که مردم ۱۰ تا حتی ۵۰ درصد کل زندگی‌شان را در بورس و بازار سرمایه می‌بینند که این اشتباهی فاحش است.

اسدی بابیان اینکه دولت در ایجاد این ذهنیت از سوی مردم که بورس ضرری ندارد، مقصر است، تأکید کرد: بورس یک بازی کاملاً دوسره است یعنی یک‌سوی آن تماماً باخت و سوی دیگرش تماماً سود است و این احتمال برای سرمایه‌گذاری در زمره احتمالات بسیار پر ریسک محسوب می‌شود که مردم درباره آن اطلاعی ندارند.

وی افزود: اینکه بازار سرمایه و بورس برای مدتی به مردم سود بدهند ماجرای همان بانک‌هایی است که از فردایشان هیچ‌کس خبر ندارد لذا اینکه مردم این‌گونه بی‌پروا به سمت بازار بورس و سرمایه حرکت کنند اصلاً قابل‌قبول نیست.

کارشناس بورس بابیان اینکه ورود افراد بی‌اطلاع اتفاقاً شرایط را در بازار سرمایه حتی برای حرفه‌ای‌ها هم سخت می‌کند، گفت: بازار بورس به‌خودی‌خود قابل پیش‌بینی نیست ورود احساسی این چند صد هزار نفر نیز سبب می‌شود تا روزانه ریسک این کار افزایش یابد و کم‌کم بورس به بازاری ناایمن و غیرقابل‌پیش‌بینی بدل می‌شود.

اسدی بابیان اینکه بورس هم مانند هر کار دیگری ابتدا آگاهی و سپس رعایت تمام مسائل را می‌طلبد، تأکید کرد: از همین امروز اعلام می‌کنیم هر کس خودرو یا حتی خانه‌اش را برای بورس فروخت ضرر خواهد کرد زیرا این روش احساسی ورود به بازار چیزی جز شکست عاید کسی نمی‌کند زیرا شما هر بازی را بدون رعایت قواعد شروع کنید خواهید باخت.

وی گفت: اینکه مردم نقدینگی‌شان را به سمت تولید و بازار و بورس و ... سوق دهند عالی است و کسی هم با آن مشکلی ندارد اما روش اجرای این امر بسیار اشتباه محسوب می شود و تبعات زیان بار اقتصادی را خواهد داشت.

کد خبر: ۲۸٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha