۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
کسب و کارهای کوچک بزرگترین قربانی شیوع مجدد کرونا
یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد

کسب و کارهای کوچک بزرگترین قربانی شیوع مجدد کرونا

اصفهان - فرامرزی، کارشناس اقتصادی گفت: کسب و کارهای کوچک بزرگترین قربانی شیوع مجدد کرونا در کشور خواهند بود.

کیوان فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به شیوع مجدد ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: قسمت اعظمی از مردم به جز کارمندان و کارگران در کسب و کارهای کوچک و اصناف مشغول به فعالیت هستند و در صورتی که تصمیماتی سختگیرانه مبنی بر رعایت فاصله گذاری های اجتماعی در کشور اتخاذ شود، کسب و کارهای کوچک بیشترین آسیب را می بینند.

وی با بیان اینکه مردم باید در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و زدن ماسک ساعی باشند، ابراز داشت: هرگونه سهل انگاری نتیجه آن به خود مردم برمی گردد و ممکن است علاوه بر سلامت شاخص های اقتصادی فرد و خانواده نیز به خطر افتد.

کسب و کارهای کوچک اقتصادی مهمترین قربانیان کرونا
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در موج اول شیوع کرونا و اعمال محدودیت های گسترده در بخش اقتصادی مشاغل و اصناف خرد بیشترین آسیب را دیدند، تصریح کرد: حقیقت این است که در بخش کسب و کارهای کوچک به دلیل گستره کوچک فعالیت صاحبان این اصناف هرگونه اتخاذ تصمیم گیری برای اعمال محدودیت های بیشتر باعث آسیب هایی حتی بیش از موج اول کرونا به آنها می شود.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین بازوهای توسعه اقتصادی در تمام جوامع کسب و کارهای کوچک است که توسط خود مردم اداره می شود و این نوع مخاطرات و محدودیت ها علاوه بر صاحبان این مشاغل ممکن است در مقیاس بزرگتر حتی اقتصاد ملی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

فرامرزی جنبه دیگری از آسیب به کسب و کارهای کوچک را در افزایش تعداد بیکاران دانست و بیان داشت: طبق آمارهای جهانی صاحبان این مشاغل توانسته اند تنها حدود ۴۵ درصد کارگران خود را که بر اثر شیوع کرونا به مرخصی فرستاده بودند مجددا دعوت به کار کنند و این یعنی حجم زیادی از افراد بیکار در جامعه به یکباره پدید می آید که علاوه بر تبعات اجتماعی در اقتصادی و به خصوص بیمه بیکاری برای دولت می تواند مشکلاتی به وجود آورد.

وی افزود: در حال حاضر تنها راه برای مردم و مسئولین برای پیشگیری از یک بحران جدی در بخش اقتصادی جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در کشور است و یک اراده ملی باید به این منظور در بین همه آحاد جامعه به وجود آید.

کد خبر: ۲۸٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha