۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مقاومت اقتصادی و پیشرفت صنایع ایران الگو قرار گیرد
دبیرکل حزب الله با اشاره به مشکلات اقتصادی لبنان؛

مقاومت اقتصادی و پیشرفت صنایع ایران الگو قرار گیرد

نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به پیشرفت‌های اقتصادی و خودکفایی ایران با وجود ۴۰ سال تحریم، الگوی اقتصادی ایران را مناسب توصیف کرد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان درباره الگوی اقتصادی ایران گفت: الگوی اقتصادی ایران، الگوی بدی نیست چرا که با این الگوی اقتصادی، ایران توانسته است با وجود تحریم‌های ۴۰ ساله استوار بماند.

سید مقاومت تاکید کرد: الگوی اقتصادی ایران باعث شد ایران ۴۰ سال در زیر فشار تحریم‌ها جنگ و محاصره زندگی خود را ادامه دهد. ایران آن چیزی را می‌خورد که خودش می‌کارد و در محصولات کشاورزی به تقریبا به خودکفایی رسیده است. صنایع ایران، صنایعی پیشرفته است. صنایع نظامی آن، صنایعی بسیار پیشرفته است. الگوی ایرانی همان طور که به یاد دارید چند ماه پیش ماهواره به فضا پرتاب کرد. الگوی ایرانی در زمینه بنزین و برق و بسیاری از صنایع به خودکفایی رسیده است و به کشورهای همسایه برق و بنزین صادر می‌کند و بیش از ۹۰ درصد نیازهای دارویی خود را برطرف می‌کند و به کشورهای دیگر دارو صادر می‌کند. لبنان عوامل و امکانات و شرایط تبدیل شدن به الگوی ایرانی را ندارد و شما اطمینان داشته باشید چنین مسئله‌ای مطرح نیست. اگر کسی از ایران به برادران لبنانی خود کمک می‌کند این جای تشکر دارد نه جای شک و تردید.

موافقت ایران با فروش بنزین به لبنان، فداکاری بزرگی است
دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه افزود: شنیده ام که برخی از شخصیت‌ها می‌گویند مقاومت می‌خواهد لبنان را به نمونه ایرانی تبدیل کند. حالا اگر کسی به لبنانی‌ها بگوید که کشور دوستی مانند ایران وجود دارد که به ما بنزین، گازوئیل و فرآورده‌های نفتی می‌دهد و دیگر نیازهای ما را با دریافت لیره لبنان در اختیار ما قرار می‌دهد آیا نباید این را بپذیریم؟ ما از آن‌ها می‌خواهیم به ما کمک کنند درحالی که خودشان به ارز و دلار و یورو نیاز دارند. زمانی که ایران می‌پذیرد که به لبنان، بنزین و مازوت و فرآورده‌های نفتی را با لیره لبنان بفروشد، این فداکاری بزرگی است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: این چه ارتباطی به این دارد که بخواهند الگوی ایران و الگوی اقتصادی ایران را در لبنان پیاده کنند. اصلا این دو مسئله چه ارتباطی به هم دارد؟ این‌ها تنها تلاش برای ایجاد تنش و نگرانی و تشکیک است. ما مشکلی نداریم، شما بروید از کشورهای دوست خود بنزین، نفت و گازوئیل و مواد پتروشیمی و مواد غذایی را با لیره لبنان وارد کنید و اصلا نگران ما هم نباشید چرا که ما شما را متهم نمی‌کنیم که می‌خواهید الگوی آن‌ها را در لبنان پیدا کنید البته اگر الگویی داشته باشند.

ما در نبرد کشاورزی و صنعت، هر جایی که باید حضور داشته باشیم حضور خواهیم داشت
دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی خود درباره تحولات لبنان و منطقه گفت: کشاورزی و صنایع به منزله اکسیژن و آب برای مردم است. باید معادله را تغییر دهیم به این معنا که باید به تولید روی بیاوریم. ما در لبنان آب و هوای مناسب، طبیعت خوب و رودخانه‌های (فراوانی) داریم و به تصمیم، اراده و روحیه کار (در زمینه کشاورزی) نیاز داریم. ما در حزب الله از لبنانی‌ها می‌خواهیم تا بخش کشاورزی و صنایع را احیا کنند. من امروز می‌خواهم اعلام کنم که ما در حزب الله این تصمیم را گرفتیم که این حزب با همه توان بشری و مالی و روابط و ائتلافاتی که دارد در کانون این رویارویی و چالش و نبرد قرار بگیرد. ما می‌خواهیم با همه همکاری کنیم.

سید حسن نصرالله افزود: همانطور که آزادسازی خاک لبنان نبرد لبنان است، رویارویی با فروپاشی و گرسنگی هم نبرد لبنان است و هر جا که لازم باشد حضور داشته باشیم، حاضریم، همان طور که هر جا که لازم بود، حضور داشیم و پیروز شدیم و برتر بودیم. در نبرد مقاومت و آزادسازی همین اتفاق افتاد و در رویارویی با همه گروه‌های تکفیری تروریستی نیز همین اتفاق افتاد و در برابر همه توطئه‌هایی که می‌خواهد خود را بر منطقه ما تحمیل کند - از خاورمیانه جدید گرفته تا طرح‌های دیگر - نیز همین اتفاق افتاد.

در هر چالشی که مشخص کردیم باید در این میدان باشیم، در آن حضور داشتیم و به پیروزی رسیدیم. امروز به شما می‌گویم ما در نبرد کشاورزی و صنعت، هر جایی که باید حضور داشته باشیم حضور خواهیم داشت و این میدان جدیدی است که باید در آن حضور داشته باشیم. به تعبیر دیگر، همه ما باید کشاورز شویم و همه ما باید صنعتگر شویم حتی اگر با امکانات موجود باشد. ما باید به جهاد کشاورزی و صنعتی، مقاومت کشاورزی و صنعتی، نهضت کشاورزی و صنعتی برویم.

ما باید تهدید را به فرصت تبدیل کنیم
سید حسن نصرالله گفت: امروز لبنان و دولت لبنان با تهدید مواجهند، تهدید فروپاشی و سقوط اقتصادی و گرسنگی. این‌ها خطرناکترین تهدیداتی است که یک ملت یا کشور ممکن است با آن مواجه شود. آیا باید برابر تهدید تسلیم شویم یا باید تلاش کنیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم؟ من به همه لبنانی‌ها می‌گویم ما دولت و ملت لبنان می‌توانیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و حتی این تهدید می‌تواند برای ما مناسب باشد تا اقدامات بسیار مهمی نه فقط برای نجات لبنان بلکه برای قرار دادن لبنان در مسیر درست به طرف ثبات و قدرت اقتصادی انجام دهیم و از سیاست‌های اشتباه گذشته خارج شویم. لبنان باید خود زمام مسائل را به دست بگیرد و پس از آن کمک دیگر کشورها همچون چین را خواستار شود و اینطور نباشد که منتظر کمک دیگران باشد.

کد خبر: ۲۸٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha