۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
ولوو ۲ میلیون خودروی خود را به دلیل نقص فنی فراخواند
راشاتودی:

ولوو ۲ میلیون خودروی خود را به دلیل نقص فنی فراخواند

 شرکت خودروسازی چینی- سوئدی ولوو در بزرگترین فراخوان تاریخ خود به دلیل نگرانی از نقص سیستم های کمربند ایمنی این خودروها به مرور زمان ۲.۲ میلیون دستگاه خودروی خود در سراسر جهان را فراخواند که این امر بزرگترین فراخوان این برند خودروی معروف است.

به گزارش بازار و به نقل از راشاتودی،  شرکت خودروسازی چینی- سوئدی ولوو در بزرگترین فراخوان تاریخ خود به دلیل نگرانی از نقص سیستم های کمربند ایمنی این خودروها به مرور زمان ۲.۲ میلیون دستگاه خودروی خود در سراسر جهان را فراخواند که این امر بزرگترین فراخوان این برند خودروی معروف است.

استفان الفستروم، سخنگو و مدیر روابط عمومی شرکت ولوو در این باره به رسانه های سوئدی می گوید این مشکل نادر و بی سابقه در برخی از کمربندهای ایمنی خودروها رخ داده است.

وی معتقد است که  یک کابل فولادی متصل به کمربند جلو در خودروهای ولوو وجود دارد که می‌تواند تحت شرایط خاصی تضعیف شود. این کابل ممکن است در نهایت  آسیب  ببیند  و منجر  به کاهش عملکرد بازدارنده کمربند ایمنی شود.

ولوو با بیان اینکه این نقص کمربند ایمنی هنوز منجر به تصادف یا جراحت نشده است، افزود: این اقدام صرفا پیشگیرانه است.

بدون شک این اقدام شرکت خودروسازی ولوو بر ماشین‌هایی که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹ تولید شده و به تازگی  از خط تولید نیز دور شده اند و از بهترین و پروفروش ترین خودروهای(از جمله XC۶۰) این شرکت محسوب می شوند تاثیر گسترده ای خواهد گذاشت.

مدل های قبلی خودروهای ولوو نیز مانند S۶۰، V۶۰، V۷۰، XC۷۰ و S۸۰ نیز در این لیست فراخوان قرار گرفته ان ، در حالی که نسل جدید خودروها از فراخوان گسترده ای برخوردار نیستند.

خودروسازی ولوو خودرو توسط گلی سرمایه گذار چینی تبار از شرکت خودروسازی فورد در سال ۲۰۱۰ خریداری شد.  این برند در سال گذشته اعلام کرد که  با توجه به موقعیت جهانی اش در زمینه ایمنی خودرو قرار است خودروی جدید با سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت (۱۱۲ مایل در ساعت) تولید کند.

کد خبر: ۲۸٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha