۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
با یک کلیک در خانه سبزی پرورش بدهید!
۱۵ فناوری نوین بخش کشاورزی در سال ۲۰۲۰ (بخش اول)

با یک کلیک در خانه سبزی پرورش بدهید!

ظهور استارت آپ های جدید در صنعت کشاورزی به طور خاص، همواره نوید دهنده فراهم شدن شرایط مساعد و مناسب تر برای کشاورزان است که می توانند با به کار گیری این فناوری های جدید چالشهای کمتری در تمام مراحل کار داشته باشند.

گروه کشاورزی، بازار: پیش بینی می‌شود که جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۹ میلیارد نفر افزایش یابد؛ این بدان معنی است که طبق گفته سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل، برای جلوگیری از قحطی گسترده بایستی ۷۰ درصد تولید جهانی مواد غذایی را افزایش دهیم. این در شرایطی است که همزمان، صنعت کشاورزی با چالش‌هایی همچون افزایش هزینه‌های تولید، کمبود نیروی کار، ناکارآمدی مدیریت اراضی و  ضایعات مواد غذایی روبه رو است و به همین دلیل استارت آپ های حوزه کشاورزی در سراسر دنیا در حال ابداع راه حل های نوینی برای مقابله با این چالش‌ها هستند. در ادامه ۱۵ استارت آپ را معرفی می کنیم که در سال ۲۰۲۰ شروع به کار کرده‌اند و راه حل‌های خلاقانه ای را در خصوص مباحث تغذیه ای ارائه داده‌اند.

EarthSense؛ فناوری جمع آوری داده در خصوص سلامت محصولات
اولین استارت آپ در حقیقت با نام تجاری EarthSense ارائه شده است و یک ربات مستقل به نام TerraSentia ساخته است که شامل انواع حسگرها برای جمع آوری داده‌ها در راستای سلامت گیاهان ‌، فیزیولوژی و واکنش به استرس است. روند کاری این ربات به این نحو است که از یک بینایی ماشینی برای تبدیل یکپارچه داده های میدانی به اطلاعات خاص و عملیاتی در مورد صفات گیاهی استفاده می کند.

                     

Biome Makers؛ ادغام کننده اطلاعات میکرو بیوم و داده های کشاورزی
فناوری دیگری که در حوزه کشاورزی ارائه شده است به نامBiome Makers است که این استارت آپ در حقیقت اولین سیستم یادگیری ماشینی را ساخته است که اطلاعات میکروبیوم و داده های کشاورزی را با هم ادغام می کند. به عبارت دیگر آنها از فناوری های تعیین توالی DNA و سیستم های هوشمند محاسبات اختصاصی استفاده می کنند تا با جزئیات دقیق، تأثیر میکروارگانیسم ها در خاک و چگونگی تأثیر آنها بر محصولات مختلف را توضیح دهند. علاوه بر این، Biome Makers توصیه های عملی را ارائه می دهد که به مشتریان این امکان را می دهد تا تولید و کیفیت محصولات کشاورزی خود را بهبود بخشند.

پرورش سبزیجات  باخود مصرف کنندگان با استفاده از فناوری Verdical
Verdical یکی دیگر از فناوری های نوینی است که در سال ۲۰۲۰ به صنعت کشاورزی دنیا عرضه شده است که در حقیقت یک سیستم باغبانی داخلی است که به هر کسی امکان می دهد با لمس یک دکمه، سبزیجات و گیاهان را پرورش دهد.

با استفاده از Verdical، رستوران ها می توانند زنجیره تأمین خود را حذف کنند و مصرف کنندگان را به طور مستقیم به مواد مصرفی در این رستورانها متصل کنند. به عبارت دیگر فناوری Verdical مناطق سربسته را به فضاهای ماندگار تبدیل می کند و مناطق شهری را قادر می سازد تا غذای محلی خود را پرورش دهند.

نقش  فناوری Kakaxi در نمایش فرایند عرضه محصول از مزرعه تا سفره
با توجه به اینکه بسیاری از مصرف کنندگان تمایل دارند بدانند غذای آنها از کجا تهیه می شود فناوری Kakaxi این امکان را فراهم ساخته است. یعنی؛ akaxi، یک دستگاه کنترل مزرعه با انرژی خورشیدی، ارائه داده است که ابزار نهایی برای شفافیت فرایند عرضه محصول از مزرعه تا سفره مردم است.

 Kakaxi از فناوری سنسور برای ضبط و پخش داده های دقیق و اطلاعات آب و هوای منطقه محلی استفاده می کند. نکته جالب توجه اینکه  این برنامه همچنین یک فیلم از گذشت زمان و  رشد گیاهان را نشان می دهد و  به عبارتی داستان فرایند رشد و نمو و تولید مواد غذایی را نشان می دهد.

    سمپاشی ۱۲۰۰ هکتار در روز با کمک پهبادهای بدون سرنشین Kray Technologies
Kray Technologies اولین دستگاه پهپاد دیجیتالی و کاملاً بدون سرنشین جهان را تولید کرد که کودهای سمی و سموم دفع آفات را به سمت مزارع کشاورزان سرازیر می‌کند.

این تکنولوژی به سوخت کمتری، نگهداری کمتر و کارکنان کمتری در مقایسه با روشهای جایگزین فعلی نیاز دارد و هزینه ها را به طور قابل توجهی برای کشاورزان کاهش می دهد. این پهبادهای بدون سرنشین می توانند  ۱۲۰۰ هکتار در روز  را سمپاشی کنند.

جست و جوی نیروی کار برای کشاورزان استرالیایی با استفاده ازAgDraft
جالب است بدانید بزرگترین چالش کشاورزان استرالیایی در حال حاضر  یافتن نیروی کار خبره و ماهر است و فناوری AgDraft با استفاده از "LinkedIn" برای صنعت کشاورزی این مشکل را حل می کند.

در حقیقت  Agdraft یک بستر آنلاین است که کشاورزان استرالیایی را به کارگران ماهر و روستایی متصل می کند و از یک سیستم بررسی سبک AirBnB  که نوعی بازارگاه آنلاین است برای ایجاد اعتماد بین هر دو طرف استفاده می کند.

پیش بینی دقیق عملکرد محصولات گلخانه ای با کمک فناوریMotorleaf شدنی است
 یکی دیگر از فناوری های نوین در صنعت کشاورزی Motorleaf است که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای ارائه پیش بینی دقیق عملکرد محصول برای گلخانه های هیدروپونیک و تجاری استفاده می کند. بازم به ذکر است که این ابزار برای دستیابی به ظرفیت های بهتر برای نظارت و کنترل و پیش بینی عملکرد آینده برداشت محصولات، خود تولید کنندگان را با ابزارهای نرم افزاری مجهز می کند.

نویسنده: آنا مارتینز

کد خبر: ۲۸٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha