۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
شرکت‌های دانش‌بنیان سال گذشته ۳۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کردند
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

شرکت‌های دانش‌بنیان سال گذشته ۳۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کردند

قزوین - معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پنج هزار و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در کشور سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار شغل ایجاد کردند.

به گزارش خبرنگار بازار، سورنا ستاری عصر سه شنبه در حاشیه سفر یکروزه خود به استان قزوین جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان قزوین اظهار داشت: جریان علمی و تحقیقاتی ایجاد شده در کشور در بین نسل جوان با عنوان شرکت‌های دانش بنیان از ارزشمندترین اقداماتی است که طی چند سال گذشته در کشور رخ داده است و قطعا حمایت از این جریان می‌تواند مسیر رشد و توسعه را در ابعاد مختلف علمی و اقتصادی برای کشور هموار سازد.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از پنج هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند که سال گذشته این شرکت‌ها توانستند ۳۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کنند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: گردش مالی و میزان فروش این شرکت‌ها در سال گذشته بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان است که ظرفیت عظیم فعالیت اقتصادی در این بخش را نمایان می‌کند.

ستاری افزود: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی سال گذشته توانستند محصولات ارزشمندی را تولید و به بازار عرضه کنند و توانمندی‌های زیادی را در این بخش آشکار کردند که با حمایت بخش خصوصی و همراهی نهادهای دولتی ظرفیت‌های بالقوه این بخش به بالفعل تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: براساس کارشناسی‌های انجام شده در حال حاضر ارزش ریالی این شرکت‌های دانش بنیان ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است که با قدری حمایت می‌توان این ظرفیت را تا چندین برابر افزایش داد.

رئیس بنیان ملی نخبگان تاکید کرد: براساس پیش‌بینی‌ها ارزش و درآمد شرکت‌های دانش بنیان امسال تا ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان استان قزوین امروز جزو بهترین‌ها هستند و به خوبی قابلیت‌های خود را در قالب تولیدات ارزشمندشان به همه نمایش دادند و قطعا بهره برداری از پروژه‌هایی نظیر مرکز فناوری و نوآوری در قزوین می‌تواند زمینه فعالیت بهتر و بیشتر را برای این جوانان فراهم کنند.

کد خبر: ۲۸٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha