۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
سیستم اطلاعات یکپارچه کشاورزی تا پایان برنامه ششم راه‌اندازی می‌شود
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

سیستم اطلاعات یکپارچه کشاورزی تا پایان برنامه ششم راه‌اندازی می‌شود

سعیدی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: بر اساس قول وزیر جهاد کشاورزی سیستم اطلاعات یکپارچه بخش کشاورزی تا پایان برنامه ششم توسعه این سیستم راه‌اندازی و اجرایی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، معین الدین سعیدی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست صبح امروز (سه‌شنبه ۱۷ تیرماه) کمیسیون کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، گفت: هدف از نشست امروز در ابتدای کار کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی آشنایی مسئولین وزارت جهاد کشاورزی با نظرات نمایندگان بود.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست امروز تصمیم گرفته شد تا ۱۳ کمیته سه نفره در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تشکیل شود، این کمیته‌ها به صورت تخصصی متناظر با معاونت‌های وزارت جهاد کشاورزی مباحث روز را بررسسی می‌کند.

وی، افزود: یکی از کمیته‌های سه نفره تخصصی کمیسیون کشاورزی به ریاست آقای عسکری موضوع واردات نهاده‌ها، اختلافات موجود با وزارت صنعت، معدن و تجارت و عدم تخصیص ارز توسط بانک مرکزی را به صورت فنی و تخصصی بررسی می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: جهت دهی منطقی به تولیدات کشاورزی، توسعه کمی و کیفی زنجره‌‎های ارزش، حمایت از شهرک‌های کشاورزی، توسعه دانش و تحقیقات، افزایش ضریب خود اتکایی در نهاده‌ها، موضوع یاوران تولید نیز در نشست امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سعیدی، عنوان کرد: بر اساس قول وزیر جهاد کشاورزی سیستم اطلاعات یکپارچه بخش کشاورزی تا پایان برنامه ششم توسعه این سیستم راه‌اندازی و اجرایی می‌شود.

وی، ادامه داد: مسئولین وزارت جهاد کشاورزی از نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درخواست حمایت همه جانبه از تولید محصولات اساسی مانند دانه‌های روغنی و تخصیص سهم ۱۰درصدی بخش کشاورزی از منابع صندوق توسعه ملی را داشتند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: الزام بانک‌های غیر تخصصی به پرداخت سهم ۱۵ درصد منابع به بخش کشاورزی با توجه به جایگاه ویژه این حوزه در تولید ناخالص ملی و تاکید مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم یکی دیگر از خواسته‌های مسئولین از نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: بانک‌های غیر تخصصی باید بر اساس قانون برنامه ششم توسعه ۱۵درصد از منابع خود را به بخش کشاورزی بسپارند درحال حاضر این سهم ۲ درصد است.

کد خبر: ۲۸٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha