۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
سهام عدالت چک نقد شونده نیست
سخنگوی کانون سرمایه گذاری سهام‌ عدالت:

سهام عدالت چک نقد شونده نیست

حیدری، سخنگوی کانون سرمایه گذاری سهام‌ عدالت گفت: سهام چک نقدشونده نیست و باید روی این دارایی اقدامات فراورانه صورت گرفته تا به ارزش افزوده بیشتر تبدیل شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، اکبر حیدری، سخنگوی کانون سرمایه گذاری سهام‌عدالت  گفت: سهام عدالت را به منظور افزایش درآمد خانوار ایرانی دانست و گفت: ساختار سهام عدالت بر مبنای فرمان ۸ماده ای رهبری تدوین شده و دولت ها نسبت به آن انتقاد داشتند.

وی با بیان اینکه اگر سهام بدرستی اجرا شود، از ساختار مردمی خوبی برخوردار است، افزود: معتقدیم سهام عدالت چک نقد شونده نیست و باید روی این دارایی اقدامات دیگر فراورانه صورت گرفته و به ارزش افزوده بیشتر تبدیل شود.

حیدری ادامه داد: لازم است افرادی که مشمول سهام عدالت بودند ولی شناسایی نشدند، توسط مجلس تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: معتقدیم اجرای صحیح فرمان ۸ماده ای رهبری و نظارت بیشتر آینده سهام عدالت را روشن می کند.

حیدری افزود: در خصوص شناسایی جاماندگان اشکالات عدیده ای وجود داشت که سازمان خصوصی سازی باید هرچه سریعتر پاسخگوی آن باشد.

سخنگوی کانون سرمایه گذاری سهام‌عدالت افزود: مردمی که احساس تضعیف حق می کنند خاصه افرادی که برگه سهام را دارند ولی در سامانه شناسایی نمی شوند، باید سریعتر تعیین تکلیف شوند.

در ادامه مرتضی افقه کارشناس مسائل اقتصادی توزیع ثروت را مقدم بر توزیع درآمد دانست و گفت: سهام عدالت در مسیر توزیع ثروت بود اما اجرای کمی و کیفی آن، بحثی دیگر است.

وی افزود: اگر این قانون بخوبی اجرا شود و دهک های پایین صاحب ثروتی شده که سودده باشد، به بالای خط فقر شیفت پیدا خواهند کرد.

افقه گفت: امید است این مبالغ برای افراد کم درآمد منشأ درآمد مستمر شود ولی اگر این سهام به فروش برسد، به مانند اصلاحات ارضی قبل از انقلاب خواهد بود.

وی ادامه داد: این مکانیزم باید بگونه ای باشد که سرمایه ها به فروش نرسد و از اینرو می توان امید داشت اهداف سهام عدالت، محقق شود.

افقه با اشاره به دو مشکل پیش روی مسیر پیموده شده توسط سهام عدالت گفت: برخی افراد اشتباها مشمول سهام نشدند و افرادی هم که نباید دریافت می کردند، بایستی حذف شوند تا عدالت در توزیع رعایت شود.

این اقتصاددان افزود: در حال حاضر مشکلات درآمدی دولت باعث شد شرکت هایی که مشمول سهام عدالت بودند، فععال شوند و استقراض دولت از مردم موجب فروش سهام عدالت شد.

کد خبر: ۲۸٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      0 0
      یکم ب فکر مردم باشین بخدا همه مردم گرفتارن خواهشن پیگیر باشین