۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
تهدید جهش ارز را به فرصت تبدیل کنیم/ لزوم توسعه صادرات تولیدات البرز
رییس اتاق بازرگانی البرز مطرح کرد

تهدید جهش ارز را به فرصت تبدیل کنیم/ لزوم توسعه صادرات تولیدات البرز

کرج- رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی البرز با اشاره به مشکلات متعددی که پیش روی بنگاه های اقتصادی قرار گرفته است، گفت: بهترین راه برای غلبه بر مشکلات عمومی اقتصاد به ویژه کرونا، توسعه صادرات محصولات تولیدی استان است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، پرهام رضایی در دیدار با رییس کل دادگستری البرز اظهار کرد: به همین منظور اتاق بازرگانی البرز با همکاری اتاق های بازرگانی مشترک، به اعضای خود کمک می کند تا بازارهای جدید صادراتی و راهکارهای نفوذ به آن را بهتر بشناسند.

رضایی گفت: جهش قیمت ارز که یک تهدید است را می توان از طریق توسعه صادرات به یک فرصت طلایی تبدیل کرد، به شرط آن که بدانیم دسترسی به نهاده های تولید نیز با مشکلات متعدد از جمله جهش قیمت مواجه شده است.

رییس اتاق بازرگانی البرز افزود: رسیدگی به دعاوی قضایی در مرکز داوری شعبه البرز و هیات حل اختلاف اقتصادی مستقر در اتاق، بسیار راهگشا بوده است. البته انتظار می رود اختلاف های روابط کارفرمایی- کارگری در جای دیگری دنبال شود و نهاد شبه قضایی مستقر در اتاق، بر حل و فصل اختلاف بین فعالان اقتصادی و واحدهای صنعتی متمرکز شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن تحولات قضایی گفت: اتاق به عنوان مشاور قانونی قوای سه گانه، به پشتیبانی دستگاه قضایی استان از کسب و کارهای قانونی بسیار امیدوار است و طرح مسایل کسب و کار در جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی، با حمایت مسوولان قضایی به نتایج خوبی منجر خواهد شد.

رسیدگی به مسائل مربوط به توسعه اقتصادی در اولویت است
رییس کل دادگستری استان البرز نیز در این دیدار اظهار کرد: اولویت اول از هشت اولویت کاری شورای تحول قضایی استان، رسیدگی به مسایل مرتبط با توسعه اقتصادی البرز است و  دستگاه قضایی باید با تمام توان از فعالان اقتصادی دفاع کند.

حسین فاضلی افزود: به قضات توصیه کرده ایم که در قرارها و احکام صادره، دقت کنند تا روند تولید واحدهای اقتصادی استان متوقف نشود. مثلا ابزار موثر در تولید را توقیف نکنند و در ممنوع الخروج کردن، برای یک فعال اقتصادی شناسنامه دار که دارایی کافی دارد، با احتیاط بیشتری عمل کنند.

رییس کل دادگستری استان البرز گفت: حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت های اقتصادی، هم دستور سازمانی ریاست قوه قضاییه است و هم توصیه های قانونی و عقلی زیادی بر آن تاکید دارد. همواره دغدغه حمایت از کسب و کارها را داریم، چون معتقدیم هر چقدر از تولید و اشتغال حمایت کنیم، منفعت بیشتری نصیب جامعه و استان می شود.

کد خبر: ۲۸٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha