۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
تشریح فرآیند فروش ۳۰ درصد سهام عدالت متقاضیان

تشریح فرآیند فروش ۳۰ درصد سهام عدالت متقاضیان

بانک‌پاسارگاد، فرآیند فروش۳۰ درصد سهام عدالت متقاضیان از طریق اعطای وکالت فروش را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، پس از دریافت درخواست فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت از سوی متقاضیان از طریق بانک و یا شرکت کارگزاری، این اطلاعات به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و وجوه تسویه (سمات) ارائه می‌شود. این شرکت بر اساس اطلاعات دریافتی، سهام متقاضیان را برای فروش تخصیص داده و مراتب را به شرکت‌های کارگزاری اعلام می‌کند.

در مرحله‌ی بعد شرکت‌های کارگزاری، سهام تخصیص داده شده را جهت فروش در بازار سرمایه، در روزها و ساعات کاری این بازار (شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰) عرضه و در صورت فروش سهام -با توجه به مسایلی نظیر صف فروش، توقف نمادها و...-تأییدیه فروش را به شرکت سمات ارسال می‌کنند. سمات پس از تأیید موارد، شماره شبای متقاضیانی که سهام آن‌ها فروخته شده‌است را در اختیار شرکت‌های کارگزاری، برای واریز مبالغ سهام‌های فروخته‌شده ظرف ۲ روز کاری از تاریخ فروش، قرار می‌دهد.

در حال حاضر ارائه‌ی درخواست فروش از سوی متقاضیان، تنها از طریق شرکت‌های کارگزاری امکان‌پذیر است. از این‌رو بانک‌پاسارگاد در ماه گذشته، اطلاعات متقاضیانی که پیش از این از طریق بانک، درخواست خود را ثبت کرده‌بودند، به‌طور کامل به سمات ارسال کرده‌است.

گفتنی است بانک‌ها در فرآیند انجام فروش سهام عدالت، تنها موظف به دریافت درخواست اعطای وکالت فروش از متقاضیان و انتقال آن به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه هستند و در سایر مراحل از جمله فروش سهام، تأییدیه فروش و واریز وجوه سهام فروخته‌شده نقشی ندارند.

هم‌میهنان می‌توانند جهت مشاهده‌ی سبد سهام عدالت خود بدون نیاز به کد بورسی، تنها با وارد کردن شماره موبایل که با کد ملی سهامدار عدالت مطابقت داشته‌باشد، به سایت https://samanese.dttsonline.com مراجعه کنند.

همچنین محتوای آموزشی و پاسخ به سوالات متدوال در این خصوص در نشانی https://www.csdiran.com/pages?page=sahamedalat برای اطلاعات بیشتر در دسترس متقاضیان محترم قرار دارد.

کد خبر: ۲۸٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رحیم IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      0 0
      سلام سوالی از خدمتتان داشتم استدعا دارم تا پاسخ دهید ؛ آیا وام سهام عدالت از طریق کلیه بانکها قابلیت پرداخت دارد ؟و چند روز طول کشیده و چه مدارکی را لازم دارد ؟؟ با تشکر فراوان
    • سیاوش فرخیانی IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      1 0
      سلام متاسفانه قریب یک ماه می باشد که. ۳۰درصد سهام خودم زن وبچمو فروحتم ولی پولی دریافت نشده۱۸
    • مسعود بهاری زاده IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      0 0
      یک ماهه 30 درصد سهام عدالتم را فروختم هنوز چیزی واریز نشده من معلول جسمی حرکتی شدید هستم احتیاج داشتم که فروختم به کجا مراجعه کنم تو رو به امام حسین مارو اذیت نکنید