۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
کاهش تقاضای خرید سکه و افزایش خرید طلای آب شده در بازار/ سیر نزولی قیمت طلا و سکه با کاهش نرخ ارز
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با «بازار» خبرداد؛

کاهش تقاضای خرید سکه و افزایش خرید طلای آب شده در بازار/ سیر نزولی قیمت طلا و سکه با کاهش نرخ ارز

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران کاهش تقاضا و تاثیر گذاری اخبار در فضای مجازی را دلیل سیر نزولی قیمت سکه در بازار عنوان کرد و گفت؛ سکه همچنان حباب دارد.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: دیروز همزمان با سیر نزولی نرخ ارز در بازار قیمت سکه و طلا نیز کاهشی و این کاهش قیمت باعث شد تا امروز نیز تقاضا برای خرید سکه در بازار کم شود.
آیت محمد ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با «بازار» درباره علت کاهش قیمت سکه در روز گذشته و امروز گفت: با وجودی که نرخ انس جهانی افزایشی است اما کاهش میزان تقاضا برای خرید سکه باعث شد تا قیمت این کالا امروز در بازار کاهشی و به زیر ۱۰ میلیون تومان برسد.
وی به حنب و جوش معامله گران در بازار سکه و طلا اشاره کرد و گفت: هم اکنون خریداران در این بازار بیشتر متقاضی طلای آب شده هستند. این در حالی است که خرید انواع سکه و مصنوعات طلا در بازار به نسبت خرید طلای آب شده بسیار کم شده است.
 محمد ولی در پاسخ به این سئوال  که با کاهش احتمالی نرخ ارز، قیمت طلا و سکه به چه سرنوشتی مبتلا می شوند، گفت: نوسان انس جهانی و نرخ ارز در قیمت طلا تاثیر گذار است با این وجود با کاهش نرخ ارز در بازار، بی شک قیمت طلا نیز تاحدی کاهشی می شود.
این کارشناس بازار طلا با بیان اینکه از عصر دیروز خریداران سکه در بازار کم شده اند، افزود: چنانچه میزان تقاضای برای خرید سکه کم شود قیمت این کالا در بازار کاهش می یابد. البته باید گفت؛ سکه هم اکنون نیز دارای حباب قیمتی است.
وی آخرین قیمت انس جهانی طلا را ۱۷۸۱ دلار و ۵۱ سنت و هر مثقال طلای ۱۸ عیار را ۴ میلیون ۳۲ هزار تومان عنوان کرد و افزود: در بازار امروز قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۳۱ هزار تومان، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون ۹۷۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، قیمت نیم سکه  ۵ میلیون و ۵۰ هزارتومان، قیمت ربع سکه ۲ میلیون ۹۹۰ هزار تومان و قیمت سکه یک گرمی ۵۳۰ هزار تومان تعیین و خرید و فروش می شود.

کد خبر: ۲۸٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha