۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
بزرگترین تولید کننده محصولات چاپی کشور در قزوین افتتاح شد
با حضور معاون رئیس جمهور

بزرگترین تولید کننده محصولات چاپی کشور در قزوین افتتاح شد

قزوین- اولین و بزرگترین واحد تولیدی محصولات چاپی با حضور معاون رئیس جمهور در قزوین به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، ظهر سه شنبه اولین و بزرگترین واحد تولیدی محصولات چاپی در زمینه تولید فیلم پلاستیکی چند لایه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین، عیسی قبادی معاون عمرانی استانداری قزوین و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در شهرک صنعتی کاسپین قزوین به بهره برداری رسید.

این واحد تولیدی بزرگترین و نخستین واحد چاپ عمومی در استان است که وابستگی کشور در تامین فیلم‌های حرارتی صنعت چاپ را رفع می‌کند.

این واحد تولیدی برای ۱۲۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است و با ظرفیت تولید سالانه ۱۰ هزار تن با بیش از پنج میلیون دلار سرمایه‌گذاری آغاز به کار کرده است.

اقتصاد نفتی به فرهنگ کار در کشور ضربه زده است
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم افتتاح از این واحد دانش بنیان تولیدی اظهار داشت: ارزش کارآفرینی و تولید در عرصه اقتصاد کشور آن هم در شرایطی که مشکلات مختلف اقتصادی، اشتغال و معیشتی در جامعه حاکم است بسیار والاست و باید با فرهنگ سازی و احیاء سنت ارزشمند کارآفرینی در کشور برای رفع مشکلات موجود اقدام کنیم.

وی گفت: باید جامعه قدر اشتغالزایی و تولید را بداند و درک کنیم که ریسک سرمایه گذاری در شرایط امروز کشور برای کارآفرینی و حضور در عرصه تولید بسیار بالاست و ارزشمند است فردی که در راه رونق کشور و حمایت از تولید ملی در این مسیر گام می‌گذارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: ایجاد شغل برای دیگران و تلاش برای رفع مشکل معیشت در جامعه را باید به شکل نوعی عبادت و فعالیت ارزشمند تلقی کرد و با کارآفرینان و تولیدکنندگان به چشم تلاشگران و مجاهدین جامعه نگاه کرد.

ستاری عنوان کرد: ایجاد رونق اقتصادی در بدنه جامعه رفع مشکلات اجتماعی، خانوادگی و معیشتی اقشار زیادی را به دنبال دارد و می‌تواند گامی ارزشمند در جهت حمایت اجتماعی از تعداد زیادی از مردم محسوب شود چرا که روشن کردن چراغ زندگی صد ها نفر در کنار همین تولید و اشتغالزایی است و از این رو در شرایط موجود در جامعه قطعا کارآفرینی نوعی عبادت محسوب می شود.

روحیه کار و تلاش باید در کشور احیاء شود
وی اظهار کرد: اگرچه وابستگی به اقتصاد نفتی سال ها به فرهنگ کار و تلاش در کشور ما ضربه زده است اما امروز زمان اصلاح این فرهنگ و اقدام موثر برای رونق فرهنگ کار و تلاش در کشور است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: اعتماد به نفس جوانان ما باید احیاء شود تا بتوانند در عرصه تولید و اشتغالزایی گام بردارند و از روحیه اتکا به دیگران فاصله بگیرند، چراکه جوانان ما در بازه های مختلف زمانی نشان داده اند که توان حضور جدی و پرقدرت در همه عرصه ها را دارند و قطعا می توانند رونق اقتصادی ایجاد کنند.

ستاری گفت: شرکت‌های دانش بنیان تجلی همین توان و اراده هستند و می‌توانند الگوهایی مناسب برای سایر جوانان باشند تا در راه خودکفایی گام بردارند.

وی گفت: بسیار جای خوشحالی و تبریک دارد که چند جوان از این استان امروز توانمندی حضور در عرصه تولید را پیدا کرده اند و با تولید سلفون حرارتی در مسیر خودکفایی و قطع وابستگی به کشورهای دیگر در این محصول گام برداشته اند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: قطعا تولید این محصول دانش بنیان زمینه رشد و شکوفایی صنعت چاپ کشور  را فراهم می‌کند و به برکت همین کار ارزشمند برادران قزوینی در تولید محصولات اولیه چاپی در این استان اعتماد به نفس سایر جوانان قزوین را تقویت و الگویی مناسب ایجاد می‌کند.

ستاری عنوان کرد: قطعا معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری حامی جوانان و کارآفرینان است و از همه حرکت‌هایی که منجر به تولید رونق اقتصادی و قطع وابستگی کشور شود به صورت جدی حمایت می‌کنیم.

وی گفت: کارآفرین در منظر ما از ارزش ویژه‌ای برخوردار است و لازم است تا همه مدیران در همه سطوح خود را خادم کارآفرین و تولید کننده بداند.

معافیت مالیاتی شهرک صنعتی کاسپین مشوق سرمایه گذاری در این شهرک است
هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به موافقت با معافیت مالیایت شهرک صنعتی کاسپین اظهار داشت: طی سالیان گذشته واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی کاسپین مشکلات فراوانی را با امور مالیاتی داشتند که موجب شد تا پس از سال‌ها پیگیری با معافیت مالیاتی این واحدها موافقت شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه موافقت با معافیت مالیاتی این واحدها انگیزه و توانی مضاعف برای فعالین صنعتی و تولیدی این شهرک ایجاد کرده است و در حال حاضر با افزایش متقاضیان سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی مواجه هستیم.

استاندار قزوین بیان کرد: رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی امروز یک اولویت است و نباید اجازه دهیم تا مشکلات داخلی مسیر تولید را مسدود کند.

توسعه شرکت‌های دانش بنیان ضمان رونق اقتصادی در کشور است
جمالی‌پور گفت: امروز شرکت‌های دانش بنیان استان قزوین جزو برترین‌ها در کشور هستند و با تولید و ارائه محصولات دانش بنیان توانمندی خود را به اثبات رسانیده اند.

وی بیان کرد: حمایت از این واحدهای تولیدی دانش بنیان قطعا رونق اقتصادی و جهش تولید را به دنبال دارد و می‌تواند به بهبود مشکلات معیشتی و اشتغال در کشور منجر شد.

استاندار قزوین تصریح کرد: اگر خواستار رونق در حوزه تولید هستیم باید خود را خادم کارآفرین بدانیم و مقدمات تولید را در استان فراهم کنیم.

کد خبر: ۲۸٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha