۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
برآورد قاچاق ۳ میلیون لیتری فراورده‌های نفتی در سال ۹۹
مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق فراورده‌های نفتی پیش بینی کرد

برآورد قاچاق ۳ میلیون لیتری فراورده‌های نفتی در سال ۹۹

افشاریان، مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق فراورده‌های نفتی ستادمبارزه با قاچاق کالا و ارز باتأکید براینکه قاچاق فراورده‌های نفتی کاهش یافته، برآورد قاچاق در سالجاری را ۳میلیون لیتر درروز پیش‌بینی کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمودرضا افشاریان مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق فراورده های نفتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در برنامه صبح‌وگفتگو درباره موضوع قاچاق در بخش فراورده های نفتی گفت: در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۲ بخش مدیریت فعال وجود دارد. در این ستاد موضوع قاچاق فراورده های نفتی را خاص دیده اند.

کاهش قاچاق؛ سال به سال
وی در واکنش به اعلام آماری از قاچاق سوخت کشور با تأکید بر اینکه روزانه ۲۰ میلیون لیتر قاچاق از کشور نداشتیم، گفت: آمار رسمی از قاچاق وجود ندارد و آنچه اعلام می شود یک برآورد است. در سال ۹۷ روزانه کل فراورده های نفتی قاچاق بین ۱۲ تا ۱۳ میلیون لیتر برآورد شد.

افشاریان با اشاره به کاهش آمار قاچاق فراورده های نفتی در سال ۹۸ دلیل این موضوع را راه اندازی سامانه های هشت گانه در کشور در مسیر قاچاق سوخت عنوان کرد.

۱۱ میلیون لیتر صرفه جویی در سال ۹۸
وی با بیان اینکه در سال ۹۸ یازده میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت اتفاق افتاد این عدد را مربوط به مصرف کنندگانی در بخش های صنایع عنوان کرد.

مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق فراورده های نفتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه جلوی حوزه های قاچاق فراورده های نفتی را گرفته ایم، خاطر نشان کرد: در سال جاری قاچاق سوخت کمتر می شود و برآورد می کنیم به عدد ۳ میلیون لیتر برسد.

اتوبوس ها و کامیون ها هنوز قاچاق می کنند!
این مقام مسئول در ستاد قاچاق کالا و ارز یکی از راه های قاچاق سوخت را اتوبوس ها و کامیون ها عنوان کرد.

وی گفت: نیمه دوم سال گزارش قاچاق سوخت اعلام می شود.

مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق فراورده های نفتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از راه های قاچاق سوخت را صدور بارنامه های صوری برای خودروها و دریافت سوخت عنوان کرد در حالی که خودرو حرکت نمی کرد.

تار و مار شدن یک مسیر قاچاق به پاکستان
افشاریان همچنین با بیان اینکه الان جلوی قاچاق فراورده های نفتی به پاکستان هم گرفته شده است، ادامه داد: از طریق خودروهایی در سیستان بلوچستان قاچاق صورت می گرفت.

وی گفت: قاچاقچیان از محل مازاد مصرف هر مصرف کننده ای که روزانه بین ۷ تا ۸ میلیون لیتر سوخت در کل کشور است، استفاده می کنند و با ایجاد شبکه و جمع آوری آن اقدام به قاچاق می کنند.

کد خبر: ۲۸٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha