۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
خروج مرغ از قم ممنوع است/ کمبود کالاهای اساسی نداریم
معاون استاندار قم:

خروج مرغ از قم ممنوع است/ کمبود کالاهای اساسی نداریم

قم - غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با تأکید بر اینکه قیمت مصوب فروش مرغ گرم در استان ۱۵ هزار و دویست تومان است، گفت: به منظور تثبیت قیمت مرغ، ممنوعیت خروج مرغ از قم اعمال می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، مهرداد غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات، با تأکید بر اینکه قیمت مصوب فروش مرغ گرم ۱۵ و دویست تومان است، گفت: به منظور تثبیت قیمت مرغ، ممنوعیت خروج مرغ از قم اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: خارج کردن مرغ از مرغداری‌ها تنها به منظور ارسال به کشتارگاه، امکان پذیر است و خروج آن از شهر و ارسال به شهرهای دیگر ممنوع است.

معاون استاندار قم سازمان جهاد کشاورزی را مسئول اجرای این مهم دانست و گفت: نیروی انتظامی هم باید در این مسیر سازمان جهاد کشاورزی و صمت را همراهی کند.

وی همچنین بر مشخص کردن میزان درصد قطعه بندی مرغ و قیمت فروش آن تأکید کرد و گفت: برای تثبیت قیمت مرغ کامل، تنها بخشی از تولیدات می‌تواند قطعه بندی شود.

غضنفری ضرورت توزیع مرغ منجمد را هم به منظور جبران کمبود و تعدیل قیمت مرغ مورد توجه قرار داد و شرکت پشتیبانی امور دام را موظف کرد در این زمینه اقدام کند.

وی همچنین از سازمان جهاد کشاورزی خواست دو کشتارگاه دیگر مرغ را نیز به سرعت به مدار تولید وارد کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم به بحث توزیع ماسک در استان هم اشاره کرد و گفت: با موافقت سرپرست وزارت صمت، مجوز موقت واحدهای تولید ماسک به مدت محدودی تمدید شده است تا آن‌ها بتوانند مجوز دائم خود را بگیرند.

وی تأکید کرد: این واحدها باید مجوز بهداشت خود را دریافت کنند تا اجازه فعالیت داشته باشند.

غضنفری با اشاره به اینکه سهم تولید ماسک در بخش صنعت و اصناف باید مشخص شود، گفت: فرمانداری قم مسئول تعیین این سهم و توزیع آن در شهر به منظور تأمین نیاز شهروندان است و سازمان صمت هم باید مواد اولیه را برای واحدهای تولیدی تأمین کند.

وی همچنین بر ضرورت تأمین سایر اقلام اساسی شهروندان مانند شکر، روغن و برنج تأکید کرد و گفت: در حال حاضر، به مقدار کافی از این کالاهای اساسی در انبارها موجود است.

هر ماه باید در قم حدود یک میلیون قطعه جوجه ریزی شود

در این جلسه عباس پورمیدانی رئیس سازمان جهادکشاورزی هم در گزارشی گفت: هر ماهه باید حدود یک میلیون قطعه جوجه ریزی شود که تا نیمه تیر ۵۴۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

محمود سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم هم در این جلسه از فعالیت هشت واحد تولید ماسک در استان سخن گفت و افزود: توان تولید این واحدها روزانه ۲۰۰ هزار واحد است.

وی تصریح کرد: پنج واحد غیرفعال هم با تمدید مجوزهای خود امکان تولید ماسک به همین میزان را دارند.

کد خبر: ۲۸٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha