۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز به کالاهای اساسی در دستور کار مجلس
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد

تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز به کالاهای اساسی در دستور کار مجلس

حسن پور بیگلری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی و ارزهای بازنگشته به بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی بررسی می شود.

به گزارش بازار، شهباز حسن‌پوربیگلری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی و ارزهای بازنگشته به بانک مرکزی در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار می گیرد، گفت: به زودی بحث‌های تخصصی این طرح در کمیسیون مطرح می‌شود و امیدواریم بانک مرکزی پاسخ قانع کننده‌ای برای نمایندگان داشته باشد.

وی تاکید کرد: ما بیشتر به دنبال جایگاه نظارتی مجلس هستیم تا بتوانیم با توجه به مشکلات اقتصادی از بروز تخلفات دوباره در بحث تخصیص ارز جلوگیری کنیم.

تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز در زمان مدیریت سیف
نماینده مردم سیرجان و برسیر در مجلس ضمن گلایه از تیم اقتصادی دولت به دلیل افزایش بی‌رویه نرخ ارز طی روزهای اخیر اظهار کرد: حتما وضعیت ارز باید کنترل شود و قیمت‌های لجام گسیخته در این حوزه به هیچ وجه قابل قبول نیست، بنابراین هر چه سریعتر باید بازگشت ارزهای صادراتی به بانک مرکزی تعیین تکلیف شوند زیرا براساس گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ و دیوان محاسبات هنوز مبلغ قابل توجهی از ارز یارانه‌ای تعیین تکلیف نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین بیان کرد: در این تحقیق و تفحص در صورت لزوم از نحوه تخصیص ارز در زمان مدیریت سیف بر بانک مرکزی هم بررسی خواهد شد.

کد خبر: ۲۸٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha