۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
وظایف وزارت‌خانه‌ها در واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی ابلاغ شد
در راستای اجرای قانون بودجه ۹۹؛

وظایف وزارت‌خانه‌ها در واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی ابلاغ شد

نوبخت، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در نامه‌ای به معاونان این سازمان و برخی امور آن، ساختار مشارکت عمومی و خصوصی در سازمان مذکور را ابلاغ کرد.

 به گزارش بازار به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، در این نامه در مورد آیین‌نامه تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ و در اجرای سیاست دولت برای واگذاری طرح‌ها و فعالیت‌ها به بخش خصوصی اشاره شده است که در مورد ساختار مشارکت عمومی و خصوصی در سازمان فوق و در راستای اجرای تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۹، مقتضی است اقدام‌هایی با اولویت در دستور کار معاونت‌ها و دفاتر فرابخشی و بخشی سازمان قرار گیرد.

گزارش مذکور حاکی است که در این ابلاغ عنوان شده است که  رئیس کمیته‌های فرابخشی و بخشی تعیین شده در ابلاغیه مذکور، رئیس امور مربوط بوده و رئیس کمیته می‌تواند، وظایف تبیین شده در ابلاغیه را متناسب با موضوع خود اصلاح و همچنین اعضای جدید را تعیین و به اعضای قبلی اضافه کند.

نوبخت در ابلاغ خود همچنین تصریح کرده است که روسای کمیته‌های فرابخشی و بخشی موظف هستند که وظایف مندرج در ابلاغیه مذکور را اجرایی نموده و ماهانه جلسات کمیته را به صورت منظم برگزار و گزارش اقدام‌ها را به مدیریت مشارکت عمومی و خصوصی سازمان ارائه نمایند.

در این ابلاغ همچنین بیان شده است که روسای کمیته‌های فرابخشی و بخشی موظف هستند که  اقدام‌های لازم را برای جذب کامل اعتبارات ابلاغی تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ تمهید نمایند و در صورت عدم همراهی دستگاه اجرایی مربوط، مطابق ماده ۴آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۹، تخصیص اعتبارات پروژه‌های مربوط متوقف و گزارش آن برای رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر مربوط ارسال شود.

از دیگر اقدام‌های قابل انجام در این ابلاغ می‌توان به پی‌گیری تشکیل شورای راهبری بخشی با حضور وزیر مربوط برای راهبری مشارکت عمومی و خصوصی مطابق جزء ۱ماده ۱۷ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱۹ و نیز پی‌گیری برای برگزاری منظم جلسات کارگروه واگذاری موضوع ماده ۲۷ ‌قانون الحاق ۲ هر ماه یک‌بار برای تسریع در فرآیند اجرایی تبصره ۱۹ و حضور روسای کمیته‌های بخشی در کارگروه اشاره کرد.

علاوه بر موارد مذکور امور برنامه‌ریزی و نظارت و آمایش سرزمین دبیر شورای راهبری مشارکت عمومی و خصوصی در سازمان موظف است گزارش تحقق اجرای ابلاغیه را به رییس سازمان ارائه کند.

شایان دکر است که نظارت بر اجرای این ابلاغیه برعهده معاونان سازمان برنامه و بودجه کشور است.

کد خبر: ۲۸٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha