۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
بهبود تقاضا، قیمت نفت خام عربستان را افزایش داد

بهبود تقاضا، قیمت نفت خام عربستان را افزایش داد

بهبود تقاضای انرژی سبب شد عربستان قیمت نفت محموله‌های ارسالی به مشتریان آمریکایی و آسیایی افزایش دهد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، مشاهده نشانه‌هایی از بهبود تقاضای انرژی پس از تضعیف آن به دلیل شیوع ویروس کرونا سبب شد عربستان قیمت محموله‌های نفتی ماه اوت آسیا، ایالات متحده آمریکا و شمال اروپا را افزایش دهد.

این اقدام در حالی رخ می‌دهد که بزرگ‌ترین صادرکننده نفت خام جهان دیگر تولیدکنندگان عمده را برای کاهش عرضه و برقراری دوباره تعادل در بازار زیر فشار قرار داده است.

شرکت دولتی سعودی آرامکو قیمت فروش رسمی نفت خام سبک عربی را برای مشتریان آسیایی، بزرگ‌ترین بازار آن، برای سه ماه سوم سال بالا برد، هرچند این افزایش قیمت کمتر از انتظار معامله‌گران بود.

سعودی آرامکو در بیانیه‌ای اعلام کرد: این نوع نفت در آسیا هر بشکه یک دلار و ۲۰ سنت بالاتر از  قیمت شاخص خاورمیانه به فروش می‌رسد، در حالی که این افزایش قیمت در ماه ژوئیه ۲۰ سنت بود.  

براساس بررسی بلومبرگ، معامله‌گران و پالایشگرانی که در تلاش‌ هستند با حاشیه‌های پایین سود مقابله کنند، انتظار داشتند این افزایش قیمت یک دلار و ۴۵ سنت باشد.

آرامکو برای ماه اوت همه انواع نفت خود را برای آسیا یک دلار برای هر بشکه افزایش داد. قیمت‌گذاری نفت برای آمریکا ۲۰ تا ۴۰ سننت افزایش یافت و نوع سبک با افزایش ۳۰ سنتی به افزایش قیمت یک دلار و ۶۵ سنت رسید.  

قیمت بیشتر انواع نفت فروخته‌شده به مشتریان شمال غربی اروپا - که مرکز اصلی آن روتردام است - نیز افزایش یافته است.

تنها منطقه‌ای که کاهش قیمت داشت سواحل مدیترانه بود که آرامکو قیمت‌ها را در این منطقه یک دلار برای هر بشکه کاهش داد.

به گزارش شانا، اوپک پلاس از ماه مه و پس از آنکه آغاز ویروس کرونا سبب کاهش یک‌سوم تقاضای جهانی نفت خام شد، تولید خود را در سطح بی‌سابقه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده‌اند.

پس از ماه ژوئیه، این کاهش تولید تا ماه دسامبر به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز تعدیل خواهد شد.

عربستان که ریاست کمیته وزارتی نظارت بر توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک (JMMC) بر توافق کاهش تولید را به‌عهده دارد، تلاش کرده است با فشار بر کشورهای تخطی‌کننده مانند عراق، قزاقستان، نیجریه و آنگولا آنها را به پایبندی به سهمیه کاهش تولید و جبران تولید بیش از حدشان در ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر وادار کند.

کد خبر: ۲۸٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha