۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳
۸۰ درصد قیمت مسکن تحت تاثیر زمین است/ رویه فعلی دولت مردم را خانه دار نمی‌کند
رییس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با بازار:

۸۰ درصد قیمت مسکن تحت تاثیر زمین است/ رویه فعلی دولت مردم را خانه دار نمی‌کند

رضایی کوچی،‌ رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ۸۰ درصد قیمت مسکن تحت تاثیر قیمت زمین است، گفت: در حال حاضر یکسری زمین در شهرها رها مانده‌اند و با این حال ما با مشکل احتکار زمین رو به رو هستیم.

محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به افزایش قیمت زمین و تاثیر آن در قیمت تمام شده مسکن، گفت: ۷۰ الی ۸۰ درصد قیمت مسکن تحت تاثیر قیمت زمین است.

وی با بیان اینکه قیمت زمین در کشور ما بسیار بالا است، اظهارداشت: در حال حاضر یکسری زمین درشهرها رها مانده‌اند و با این حال ما با مشکل احتکار زمین رو به رو هستیم.

رییس «کمیسیون عمران» مجلس تاکید کرد: فردی که زمین در قطعات زیاد خریداری کرده و آن را به فروش نمی رساند و زمین را تنها برای تجارت تهیه کرده است،طبیعی است که نوع رفتار این فرد احتکارگری است.

رضایی کوچی بیان داشت: همچنین آن فردی که ۱۰ الی ۵۰ مسکن خریداری می کند و در گرانی به فروش می رساند طبیعی است که دست به احتکار خواهد زد. بنابراین نیاز است دستگاه های قضایی به این مسئله ورود کرده و با احتکار کنندگان برخورد کند.

رییس «کمیسیون عمران» مجلس با بیان اینکه در حال حاضر تولید مسکن در کشور متناسب با نیاز کشور نیست، تصریح کرد: بخش عمده ای از این مشکل مربوط به بانکهاست و بخش دیگر آن به گرانی قیمت زمین معطوف می شود.

این نماینده مجلس گفت: رویه فعلی دولت در فرصت خانه دارکردن مردم راه به جایی نمی برد؛ دولت باید به طور حتم زمین‌های ارزان قیمت را در اختیار مردم قرار دهد.

کد خبر: ۲۸٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha