۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
بورس مسکن بدون مقررات‌زدایی، فساد زاست
رئیس نظام مهندسی ساختمان:

بورس مسکن بدون مقررات‌زدایی، فساد زاست

خرم، رئیس نظام مهندسی ساختمان گفت: بورس مسکن خوب است ولی باید مقررات زدایی شده و ساختار مناسب برای آن طراحی شود والا فساد در آن محرز است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، احمد خرم اظهار کرد: هر اقدامی که نقدینگی را سامان دهد، باید حمایت شود؛ البته مشکلات بسیاری در این زمینه داریم و مقررات دست و پا گیر بسیاری وجود دارد.

وی افزود: از طرف انجمن فناوران صنعتی سازی ساختمان ۴سال پیش دنبال صندوق سرمایه گذاری زمین و مسکن در بخش خصوصی بودیم و پیشتر یک جفت کفش فولادین به پا و دو سال رفت و آمد کردیم و نشد.

خرم از مقررات و فرایندهای پیچیده انتقاد کرد و افزود: اقتصاد نباید سر چهارراه فردوسی برنامه ریزی شود؛ بلکه اقتصاد باید سیاست گذاری شده و بصورت آنلاین در اختیار همگان باشد.

وی خاطرنشان کرد: فرایند انجام همه امور بسیار طولانی است؛ یعنی کاری که در یک روز انجام می شود، سه الی چهار ماه طول می کشد.

خرم ادامه داد: در ساخت و ساز، گرفتن پروانه حداقل ۶ماه زمان می برد که در کشورهای پیشرفته ۴۸ ساعت طول می کشد.

وی افزود: بورس مسکن خوب است ولی باید مقررات زدایی شده و ساختار مناسب برای آن طراحی شود والا فساد در آن محرز است.

همچنین احسان عامری، مدیر آموزش کانون کارگزاران بورس در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: مشکلات اخیر در حوزه مسکن باعث شکل گیری ایده بورس مسکن شد ولی در این زمینه اختلاف نظرهایی وجود دارد.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی کشور خاص است و اگر به اهداف اقتصادی بورس مسکن بنگریم، نرخ گذاری و کاهش قیمت جز اهداف این بورس خواهد بود.

عامری شفافیت و ایجاد اعتماد به پروژه های پیش فروش را از اهداف دیگر بورس مسکن معرفی کرد و گفت: اساسا بازار و بورس محل همپوشانی عرضه و تقاضا هستند ولی همچنان برخی وزارتخانه ها انتقاداتی نسبت به بورس کالا مطرح می کنند اما نرخ گذاری در بورس با کمترین آثار سوء نظیر سفته بازی و بازار سیاه انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: بورس مسکن هم می تواند موفقیت هایی را در اقتصاد کشور ایجاد کند.

کد خبر: ۲۸٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha