۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
پیش بینی کسری ۴۰ درصدی بودجه/ قانون مالیات بر ارزش افزوده ماه آینده ابلاغ می شود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

پیش بینی کسری ۴۰ درصدی بودجه/ قانون مالیات بر ارزش افزوده ماه آینده ابلاغ می شود

کرمان- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه پیش بینی می شود شاهد کسری ۴۰ درصدی بودجه کشور باشیم، گفت: این مساله می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در زمینه بودجه جاری و عمرانی شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای شهرستان کرمان که در فرمانداری برگزار شد، وضعیت بودجه ۹۹ را نامناسب دانست و اظهار کرد: بر این اساس پیش بینی می شود شاهد ۴۰ درصدی کسری بودجه کشور باشیم که می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در زمینه بودجه جاری و عمرانی شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه کشور با شرایط خاصی مواجه است، بیان کرد: باید با برنامه ریزی و تعیین اولویت ها بهترین استفاده را از بودجه داشته باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به لزوم انجام اقدامات جدی تر در زمینه معین های اقتصادی ادامه داد: معین های اقتصادی ظرفیتی بسیار مناسبی برای استان کرمان به شمار می روند و می توانند در کنار اجرای طرح هایشان به صورت غیرمستقیم در منطقه اشتغالزایی کنند.

پورابراهیمی گفت: به عنوان مثال معین های اقتصادی می توانند از طریق ایجاد حساب و گردش مالی در بانک های صندوق کارآفرینی در جهت ایجاد اشتغال جمعی گام بردارند.

وی همچنین با اشاره به اینکه بررسی و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده مراحل پایانی را سپری می کند، بیان کرد: با ابلاغ این قانون سهم قابل توجهی از درآمدهای ارزش افزوده به شهرداری ها بر می گردد و می تواند باعث ایجاد درآمد پایدار شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین اظهار کرد: از سال ۹۸ میزان مالیات بر ارزش افزوده از مالیات مستقیم بیشتر شده است.

وی از رفع ایرادات قانون مالیات بر ارزش افزوده ظرف یک ماه آینده خبر داد و افزود: این قانون بعد از رفع ایرادات ابلاغ می شود.

پورابراهیمی با تاکید بر لزوم ورود شهرداری ها به فعالیت های اقتصادی گفت: این کار باعث ایجاد درآمد پایدار برای آنها می شود.

کد خبر: ۲۸٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha