۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
دستورالعمل‌های مخل کسب و کار مانع تولید/ قوانین مزاحم اصلاح شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی:

دستورالعمل‌های مخل کسب و کار مانع تولید/ قوانین مزاحم اصلاح شود

بیرجند-عابدی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دستورالعمل‌های مخل کسب و کار از موانع تولید است، گفت: قوانینی که مزاحم تولید هستند باید شناسایی و دسته بندی شوند تا برای اصلاح آن‌ها از مسیرهای قانونی اقدامات لازم صورت گیرد.

مشیر الحق عابدی در گفتگو با بازار اظهار کرد: سال گذشته با وجود تحریم‌های ظالمانه، دستاوردهای بسیار خوبی در استان در حوزه تولید داشتیم.

وی ادامه داد: از جمله اتفاقات خوب سال گذشته، راه‌اندازی مجدد برخی بنگاه‌های اقتصادی راکد، افزایش ظرفیت تولید و همچنین توسعه تعدادی از واحدهای تولیدی بود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تشریح موفقیت های استان در حوزه تولید تصریح کرد: با استفاده از تجربه های خوب سال گذشته، در سال جدید می‌توان رونق و جهش اقتصادی را انتظار داشت.

عابدی، استفاده از دانش داخلی را از راهکارهای مهم در کمک به رونق تولید برشمرد و گفت: با استفاده از این ظرفیت می توانیم شاهد افزایش تولید در بنگاه‌های اقتصادی  و بالطبع کاهش قیمت‌ها در بازار باشیم.

وی از دستورالعمل‌های مخل کسب و کار به عنوان موانع تولید نام برد و متذکر شد: قوانینی که مزاحم تولید هستند و از سرمایه‌گذاری جلوگیری می‌کنند، باید شناسایی و دسته بندی شوند تا برای اصلاح آن‌ها از مسیرهای قانونی اقدامات لازم صورت گیرد.

به گفته وی؛ برخی قوانین قدیمی، دست و پاگیر مرتبط با حوزه تولید، واحدهای اقتصادی را با مشکل مواجه کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در ادامه از راهکارهای حل این معضل گفت و افزود: بخش خصوصی و به ویژه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، ظرفیت بسیار خوبی برای ارائه این راهکارهاست.

عابدی تأکید کرد: از فرصت این دو بخش می توان برای بهبود فضای تجارت و بازرگانی و همچنین حذف قوانین دست و پاگیر در مسیر تولید بهره برداری کرد.

وی ادامه داد: قوانین سخت گیرانه و راهکارهای تسهیل آنها بعد از جمع بندی باید برای اصلاح و عملیاتی شدن با همکاری وزارتخانه‌های مربوطه پیگیری شوند.

کد خبر: ۲۸٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha