۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
کمیته بررسی دلایل افزایش قیمت مرغ تشکیل می‌شود
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

کمیته بررسی دلایل افزایش قیمت مرغ تشکیل می‌شود

سعیدی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ کاهش میزان واردات نهاده‌های دامی به دلیل عدم تخصیص ارز و ناهماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، معین الدین سعیدی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۱۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به اهمیت موضوع افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ و نیاز عمومی جامعه و در اولویت بودن مباحث معیشتی مردم، جلسه ۳ ساعته‌ای با حضور معاونین وزارت جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تعزیرات حکومتی، اتاق بازرگانی تشکیل شد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در نشست امروز کمیسیون دلایل افزایش بی رویه قیمت مرغ و تخم مرغ بررسی و راه کارهایی نیز در این زمینه مطرح شد، ادامه داد: یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ کاهش میزان واردات نهاده‌های دامی به دلیل عدم تخصیص ارز و ناهماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برخی از مسئولین تخصص خاصی در پاک کردن صورت سوال دارند و معتقد هستند قیمت تخم مرغ افزایش نداشته است، عنوان کرد: نماینده بانک مرکزی در این نشست اطلاعات دقیق از میزان ارز تخصیص به واردات نهاده‌های دامی نداشت.

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم در نشست امروز پیشنهاد کردند که باید ذخایر استراتژیک نهاده‌های دامی کارشناسی‌تر مصرف شوند، تصریح کرد: متاسفانه میزان ثبت سفارش واردات نهاده‌های دامی رصد نشده و این امر کاهش فعلی در بازار را به همراه داشته است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در ابتدای شیوع ویروس کرونا نیاز بازار به گوشت مرغ کاهش یافت به همین دلیل برنامه‌ریزی شد تا میزان تولید نیز کاهش داده شود، عنوان کرد: مسئولین باید برنامه ریزی لازم برای تامین نیاز بازار به گوشت مرغ در دوران بعد از قرنطینه را مدنظر قرار می‌دادند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انحصار در واردات نهاده‌های دامی مورد اعتراض نمایندگان مردم در مجلس است، ادامه داد: یارانه‌ واردات نهاده‌ها باید به تولیدکنندگان اختصاص داده شود نه واردکنندگان، در حال حاضر علی رغم تخصیص ارز دولتی، تولیدکنندگان گوشت مرغ و تخم مرغ مجبور به تامین نیاز خود در بازار سیاه هستند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه کمیته سه نفره در کمیسیون کشاورزی به‌منظور بررسی دلایل افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ تشکیل داده می‌شود، تصریح کرد: باید جایگاه و اختیارات وزارت جهاد کشاورزی بازگردانده شود به همین دلیل پیشنهاد شد کارگروهی متشکل وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و تعزیرات حکومتی تشکیل شود تا در راستای واقعی کردن قیمت مرغ و تخم مرغ تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر: ۲۸٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha