۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
فعالیت اقتصادی مردم سمنان در بازار سرمایه روزانه ۱۴۰ میلیارد ریال است
استاندار سمنان:

فعالیت اقتصادی مردم سمنان در بازار سرمایه روزانه ۱۴۰ میلیارد ریال است

سمنان- استاندار سمنان با اشاره به جایگاه بازار سرمایه در این استان گفت: فعالیت اقتصادی مردم سمنان در بازار سرمایه روزانه ۱۴۰ میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رضا آشناگر ظهر یکشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی، توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری درباره وضعیت اقتصادی استان توضیح داد: سهم بازارهای سرمایه در رونق اقتصادی و ورود به بخش تولید به نسبت بانک های عامل ۱۰ در ۹۰ درصد است که براساس چشم انداز دولت ، سهام بازار سرمایه می بایست به ۵۰ درصد در این بخش افزایش یابد.

وی افزود:  ۶۵ درصد جمعیت استان سمنان کارگری است و باید به این نکته توجه داشت که پویایی استان به پویایی صنعت بستگی دارد.

استاندار سمنان در ادامه افزود: روند شیوع کرونا ویروس در استان سمنان در روزهای گذشته مقداری افزایش یافته است و براساس آمار روز گذشته وضعیت شهرستان گرمسار از نظر شیوع این ویروس، نارنجی، مهدیشهر قرمز، شاهرود، میامی، سرخه و آرادان سفید و سمنان و دامغان زرد است.

آشناگر بیان داشت: بنیادهای توسعه‌ای ظرفیت خوبی برای گره گشایی از مشکلات زیرساختی و عمرانی در استان دارند و با رایزنی‌های انجام شده این بنیادها طرح های خوبی را برای گره گشایی از مشکلات اقتصادی در نقاط محروم استان آغاز کرده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه گردش روزانه فعالیت اقتصادی مردم استان سمنان در بازار سرمایه ۱۴۰ میلیارد ریال است که این میزان در سال گذشته ۲۰ میلیارد ریال برآورد می شود، تاکید داشت: افزایش هفت برابری معاملات مردم استان در بازار بورس به نسبت مدت مشابه سال گذشته نشان از ورود نقدینگی به بازار سرمایه و توجه مردم به تولید و اقتصاد کشور است.

کد خبر: ۲۸٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha