۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
مطالبه‌گری مردم در حوزه مسکن، به حق است
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

مطالبه‌گری مردم در حوزه مسکن، به حق است

محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: برای تسهیل دسترسی به تسهیلات بانکی و مجوزهای مرتبط با حوزه مسکن، وزارت راه و شهرسازی پیشنهادات متعددی را جمع‌آوری کرده است و به زودی این پیشنهادات به مجموعه دولت ارائه می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمود محمودزاده گفت: مطالبه‌گری مردم در حوزه مسکن، به حق است و وزارت راه و شهرسازی خودش را موظف می‌داند که پاسخ‌گویی و تلاش بیشتری را انجام دهد.

وی افزود: متاسفانه ما در حوزه مسکن مرجع آماری دقیقی نداریم و بیشتر از اطلاعات مرکز آمار ایران و سامانه‌های کد ره‌گیری استفاده می‌کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: سامانه کد رهگیری بر اساس مصوبه دولت جز الزامات هرگونه معامله‌ی مسکن به شمار می‌آید.

وی با اشاره به «مطالعات طرح جامع مسکن»، توضیح داد: این طرح آخرین بار در سال ۹۷ مورد بازنگری و ابلاغ جدید قرار گرفته است.

محمود محمودزاده ادامه داد: جدیدترین مطالعاتِ حاضر در حوزه برنامه‌ریزی مسکن به سال ۹۷ مربوط می‌شود که امروزه به ملاک عمل طرح ملی مسکن هم مبدل شده است.

وی با اشاره به تسهیلات بانکی حوزه مسکن، توضیح داد: برای تسهیل دسترسی به تسهیلات بانکی و مجوزهای مرتبط با حوزه مسکن، وزارت راه و شهرسازی پیشنهادات متعددی را جمع‌آوری کرده است و به زودی این پیشنهادات به مجموعه دولت ارائه می‌دهد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: پس از مصوب شدن پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی در دولت، ما می‌توانیم قیمت تمام شده‌ی مسکن را کاهش دهیم.

وی با اشاره به این که طرح ملی مسکن تحت پوشش کامل بیمه قرار می‌گیرد، اظهار داشت: برای اولین بار در کشور طرح‌های بزرگ تولیدی مورد پوشش بیمه‌ی کیفیت قرار می‌گیرند.

محمود محمودزاده اضافه کرد: طرح مسکن ملی در اکثر نقاط کشور به طور ۹۹ ساله – برای زمینِ ملک – به مردم واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرهایی که قیمت مسکن زیاد است، زمین طرح ملی مسکن می‌تواند به طور اقساطی در اختیار مردم قرار بگیرد.

کد خبر: ۲۸٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha