۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
 اعداد و ارقام اقتصادی در هفته دوم تیرماه ۹۹
جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار؛

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته دوم تیرماه ۹۹

رکوردشکنی قیمت طلا، آمار اشتغال آمریکا در ماه ژوئن، نرخ بیکاری و تورم در منطقه یورو طی ماههای مه و ژوئن، نرخ رشد اقتصادی انگلیس در سه‌ماهه نخست سال جاری و نرخ تورم کشورهای OECD در ماه مه جزو مهم‌ترین ارقام اقتصادی و تجاری منتشر شده طی این هفته بوده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۹.۴ درصد
صندوق بین‌المللی پول: انتظار می‌رود که اقتصاد منطقه آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب در سال جاری میلادی ۹.۴ درصد نسبت به سال گذشته کوچکتر شود که این میزان افت تولید ناخالص داخلی در تاریخ منطقه آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب (از آغاز ثبت آمارهای رسمی تاکنون) بی‌سابقه است.

۴۰ میلیارد دلار
کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد) : آلودگی ناشی از زباله‌های پلاستیکی و انتشار گازهای گلخانه‌ای حاصل از تولید اقلام پلاستیکی که در نهایت بازیافت نمی‌شوند، سالانه ۴۰ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی هزینه تحمیل می‌کند.

۱.۲ تریلیون دلار
کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد) : پیش‌بینی می‌شود که رکود ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا در سال جاری میلادی حدود ۱.۲ تریلیون دلار به صنعت گردشگری جهان زیان وارد کند.

۱۴ درصد و ۴۰۰ میلیون شغل
سازمان بین‌المللی کار (ILO): بر اساس برآوردهای اولیه کارشناسان واحد پایش سازمان بین‌المللی کار، میانگین ساعات کار در جهان طی سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ۱۴ درصد نسبت به دوره سه‌ماهه قبل کاهش یافته است که این رقم معادل از دست رفتن ۴۰۰ میلیون شغل تمام‌وقت است.

۴.۸ میلیون شغل و ۱۱.۱ درصد
سی‌ان‌ان: بر اساس آمارهای رسمی وزارت کار آمریکا، در ماه ژوئن (۱۲ خرداد تا ۱۰ تیر) ۴.۸ میلیون شغل جدید (به‌طور خالص) در آمریکا ایجاد شده و نرخ بیکاری به ۱۱.۱ درصد کاهش یافته است. با وجود بهبود قابل‌توجه بازار کار آمریکا طی دو ماه اخیر، نرخ بیکاری در این کشور همچنان بیش از ۳ برابر رقم آن در ماههای قبل از بحران کروناست.

۶۹.۷ میلیارد دلار
سی‌ان‌ان: شرکت فیس‌بوک در سال مالی گذشته میلادی ۶۹.۷ میلیارد دلار درآمد از محل تبلیغات کسب کرده است که این رقم معادل بیش از ۹۸ درصد کل درآمدهای شرکت فیس‌بوک در سال مالی گذشته است.

۸۱ درصد
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): قیمت نفت خام برنت دریای شمال در پایان سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی حدود ۸۱ درصد نسبت به روز پایانی سه‌ماهه نخست افزایش نشان می‌دهد. این میزان رشد قیمت نفت طی یک دوره سه‌ماهه، طی سه دهه اخیر بی‌سابقه بوده است. گفتنی است قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان سه‌ماهه نخست امسال به کمتر از ۲۳ دلار رسیده بود.

۶.۷ میلیون خانوار
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): بر اساس مطالعات شرکت UrbanFootprint که در زمینه برنامه‌ریزی شهری فعالیت می‌کند، دست‌کم ۶.۷ میلیون خانوار آمریکایی بدون حمایت مالی دولت قادر به پرداخت اجاره‌بهای خود نیستند و در پایان ماه جاری میلادی مجبور به تخلیه خانه‌های خود خواهند شد.

۱.۱ میلیارد یورو
بلومبرگ: کمیسیون اروپا (بازوی اجرایی اتحادیه اروپا) قصد دارد یک بسته ۱.۱ میلیارد یورویی را برای حمایت از شرکت‌هایی که به استفاده از منابع انرژی پاک روی می‌آورند، در نظر بگیرد.

۱۸۰۰ دلار
بلومبرگ: قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی، در پایان معاملات روز سه‌شنبه ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) برای اولین بار در ۹ سال اخیر از ۱۸۰۰ دلار عبور کرد.

۲۲۰ هزار دستگاه خودرو و ۴۰ درصد
رویترز: رئیس انجمن بین‌المللی خودروسازان در مصاحبه با نشریه آلمانی اشپیگل اعلام کرد که در ماه ژوئن امسال تنها ۲۲۰ هزار دستگاه خودرو در آلمان –که بزرگترین بازار اروپایی محسوب می‌شود- به فروش رفته است که این رقم در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

۱۵ هزار نفر
رویترز: شرکت هواپیماسازی ایرباس قصد دارد ظرف ۱۲ ماه آینده ۱۵ هزار نفر از کارکنان خود را تعدیل کند. این تعدیل نیرو که به دلیل کاهش چشمگیر تقاضا برای محصولات ایرباس صورت می‌گیرد، بزرگترین تعدیل نیرو در تاریخ این شرکت فرانسوی به شمار می‌رود.

۱.۵ میلیون دستگاه خودرو و ۳۸ درصد
رویترز: آمارهای اعلام شده از سوی ۷ خودروساز بزرگ ژاپنی نشان می‌دهد که فروش جهانی آنها در ماه مه (۱۲ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد) به کمتر از ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو رسیده است که این رقم نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

۲.۲ درصد
فایننشال تایمز: دفتر ملی آمار انگلیس اعلام کرد که اقتصاد این کشور طی سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی ۲.۲ درصد نسبت به سه‌ماهه پایانی سال قبل کوچکتر شده است که این بزرگترین افت تولید ناخالص داخلی انگلیس طی یک دوره سه‌ماهه در بیش از ۴۰ سال اخیر محسوب می‌شود.

۵۴.۶ میلیارد دلار
اداره تحلیل‌های اقتصادی آمریکا: کسری تراز تجاری آمریکا (کالا و خدمات) در ماه مه با افزایش ۹ درصدی نسبت به ماه قبل از آن به ۵۴.۶ میلیارد دلار رسیده است.

۰.۷ درصد
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): شاخص قیمت مصرف‌کننده در کشورهای عضو OECD طی ماه مه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۰.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۰.۳ درصد
یورو استات: بر اساس برآوردهای اولیه، شاخص تورم مصرف‌کننده در کشورهای منطقه یورو در ماه ژوئن ۰.۳ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته است.

۷.۴ درصد و ۶.۷ درصد
یورو استات: نرخ بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا طی ماه مه به ترتیب ۷.۴ و ۶.۷ درصد بوده است.

کد خبر: ۲۷٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha