۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
۳۰ درصد از آزادسازی یارانه‌ها به حساب تولیدکنندگان واریز نشد
نماینده مردم آمل در مجلس:

۳۰ درصد از آزادسازی یارانه‌ها به حساب تولیدکنندگان واریز نشد

حاجی پور، نماینده مردم آمل در مجلس از تعطیلی ۴۰۰ واحد صنعتی حوزه انتخابیه خود خبر داد و نسبت به عدم واریز ۳۰ درصد از آزادسازی یارانه‌ها به حساب تولیدکنندگان انتقاد کرد.

به گزارش بازار، رضا حاجی‌پور در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش سرپرست وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در نشست امروز گفت: یکی از چالش‌های مهم صنایع کشور از گذشته تاکنون سنتی بودن ماشین آلات است و هرچند در سال‌های اخیر برای به روزرسانی ماشین‌آلات قدم‌هایی برداشته شده است اما این قدم‌ها کافی نیست.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در خصوص هدفمندی یارانه‌ها افزود: در بحث هدفمندی یارانه‌ها قرار بود ۳۰ درصد از آزادسازی یارانه‌ به حساب تولیدکنندگان واریز شود اما این اتفاق نیفتاد و سبب تعطیلی کارخانه‌های تولیدی شد. با آزادسازی یارانه‌ها نهاده‌ها چند برابر شده و کارخانه‌ها قدرت خرید این نهاده ها را نداشتند و مخارجی همچون حقوق کارکنان و نگهداری کارخانه‌ها منجر به تعطیلی آنها شد.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه آمل حدود هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ وجود دارد، گفت: حدود ۴۰۰ واحد صنعتی در شهرستان‌های آمل تعطیل شده است، همچنین در سال جهش تولید باید در راستای ایجاد کارخانه و صنایع اقدامات اساسی صورت گیرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی کارخانه دیزل واگذار شد اما امروز در حال تعطیلی و فروپاشی است.

حاجی پور ادامه داد: وزیر امور خارجه گفتند روابط ما با جامعه جهانی خوب است اما گرانی کود، سم، نهاده‌های دامی ناشی از چیست؟ همچنین دیوان محاسبات گزارش داده است حدود ۵میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات کالاها اختصاص داده شده اما کالایی وارد نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین خواستار تنظیم بازار و ارزاق عمومی مردم و حل مشکل بزرگ عدم هماهنگی نهاده‌های دامی و اختلاف میان وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی شد.

وی  استقرار صنایع بزرگ در استان مازندران، ایجاد شرکت‌های صنعتی تبدیلی در بخش کشاورزی، اختصاص بودجه ملی برای تکمیل زیرساخت‌های صنعتی همچنین سپردن صادرات و واردات به دست اهلش ضروری دانست.

کد خبر: ۲۷٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha