۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
کاهش ۲۴ درصدی بارش‌ها در استان همدان طی سال جاری
مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان عنوان کرد:

کاهش ۲۴ درصدی بارش‌ها در استان همدان طی سال جاری

همدان- مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان از کاهش ۲۴ درصدی بارش‌ها در استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار، منصور ستوده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه میزان بارندگی‌های سال‌جاری در استان همدان ۴۵۷ میلیمتر بوده است، گفت: میزان بارندگی امسال نسبت به سال آبی گذشته با بارشی معادل ۶۰۴ میلیمتر کاهشی ۲۴ درصدی نشان می‌دهد در حالی که بارش‌ها نسبت به بلندمدت ۳۲ درصد افزایش دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه در ثانیه ۱۱۵ لیتر آب به سد اکباتان وارد می‌شود، گفت: در نتیجه از حجم فعلی سد اکباتان با ۳۰ میلیون مترمکعب توان ذخیره، ۹۱ درصد پر شده که از این میزان یک هزار و ۱۰۰ لیتر در ثانیه به مصرف شرب می‌رسد.

وی افزود: در حال حاضر وروری آب به سد آبشینه و سد شیرین‌سو صفر است اما ۹۰ درصد از حجم ۴.۵ میلیون مترمکعبی سد آبشینه و حجم ۳.۹۶ میلیون مترمکعبی سد شیرین‌سو پر و تکمیل است.

منصور ستوده بیان کرد: ۹۶ درصد از حجم ۴۳.۴ میلیون مترمکعبی سد کلان ملایر نیز پر است و حدود ۰.۶ مترمکعب در ثانیه به این سد آب وارد می‌شود.

وی بابیان اینکه ۹۴ درصد سد سرابی تویسرکان نیز پر است، گفت: این سد مخزنی با حجم ۸.۶ میلیون مترمکعب دارای ورودی آب ۰.۱۱۵ مترمکعب در ثانیه است.

ستوده با یادآوری اینکه ۴۴ درصد از حجم ۲.۳ میلیون مترمکعبی مخزن سد شنجور نیز اکنون پر است، افزود: بیش از ۹۰ درصد حجم بیشتر سدهای استان همدان پر است.

کد خبر: ۲۷٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha