۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
۸۲ میلیارد ریال برای گردشگری استان سمنان هزینه شده است
از سال ۹۲ تا ۹۷ ؛

۸۲ میلیارد ریال برای گردشگری استان سمنان هزینه شده است

سمنان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، گفت: هزینه کرد در تامین زیرساخت‌های گردشگری این استان از سال ۹۲ تا ۹۷ حدود ۸۲ میلیارد ریال بود.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی جمال عصر شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با بیان اینکه از سال ۹۲ تا ۹۷ بیش از ۸۲ میلیارد ریال در قسمت گردشگری استان هزینه شده است، تاکید کرد: هدف از این هزینه کرد ارتقای اقتصادی استان با استفاده از ظرفیت های اقتصادی بوده است.

وی افزود: چشم‌انداز توسعه گردشگری در سند آمایش سرزمینی استان سمنان لحاظ شده و این امر به دلیل داشته های ارزشمند استان در زمینه گردشگری بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان درباره سیاست‌های این اداره کل نیز توضیح داد: اولویت استقرار فعالیت‌های گردشگری بر مبنای اهداف طرح آمایش سرزمین استان است.

جمال ساماندهی و تجهیز روستاهای هدف گردشگری در مناطق کوهپایه‌ای و بیابانی و گسترش صنایع‌دستی را دیگر سیاست میراث فرهنگی سمنان دانست و تصریح کرد: این اداره کل ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع دستی و بازسازی و مرمت بناهای تاریخی را نیز دنبال می کند.

وی درباره استفاده از ظرفیت های گردشگری استان سمنان نیز، توضیح داد: ۱۵ طرح پیشران توسعه گردشگری در کارگروه سرمایه‌گذاری این استان تصویب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، در ادامه گفت: این استان در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، سرمایه‌گذاری و صنایع‌دستی کشور در تهران حضور می‌یابد.

کد خبر: ۲٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha