۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
۵ نیروگاه مازندران در آستانه بهره برداری است
معاون استاندار مازندران:

۵ نیروگاه مازندران در آستانه بهره برداری است

ساری- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران، رغبت برای سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت نیروگاه را در استان مطلوب دانست و گفت: پنج نیروگاه در آستانه بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن خیریانپور صبح یکشنبه در نشست بررسی سرمایه گذاری خارجی و ساخت نیروگاهی در استانداری مازندران با اظهار اینکه ۹ نیروگاه در استان در حال ساخت بوده که پنج نیروگاه تا دو ماه دیگر بهره برداری می شود، سرمایه گذاری برای پنج نیروگاه آماده افتتاح را بیش از ۷۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با اظهار اینکه مازندران در زمینه کسب سرمایه گذاری خارجی رتبه اول را در کشور دارد، افزود: نیروگاه هایی کوچک در شش شهرستان استان در حال ساخت است که نیروگاه ۲۵ مگاواتی ماهتاب کاسپین با ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بهشهر در دست ساخت است.

وی فاز اول نیروگاه پنج مگاواتی شرکت توانیر ویژه در بابل را از دیگر طرح‌ها برشمرد و گفت: برای این نیروگاه که فاز اول آن افتتاح شد بیش از ۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و برای نیروگاه ۲۵ مگاواتی آمل نیز ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

خیریان پور با اشاره به ساخت نیروگاه یک مگاواتی در قائم‌شهر و نیروگاه نیم مگاواتی در جویبار مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته را ۱۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: در مجموع ساخت نیروگاه های کوچک برای ۴۱ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

معاون استاندار مازندران ظرفیت ۹ نیروگاه در دست ساخت را ۹ مگاوات ذکر کرد و گفت: ۵.۵۶ مگاوات از این ظرفیت تا دو ماه آینده وارد مدار می شود.

کد خبر: ۲۷٬۹۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha