۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
دلار ۲۱۲۵۰، سکه ۱۰ میلیون و ۲۰۰ تومان شد/ حباب یک میلیون ۵۰ هزار تومانی در سکه
نوسان قیمت بالا است با احتیاط خرید کنید

دلار ۲۱۲۵۰، سکه ۱۰ میلیون و ۲۰۰ تومان شد/ حباب یک میلیون ۵۰ هزار تومانی در سکه

کشتی آرای، با بیان اینکه قیمت های ارز، طلا و سکه در بازار لحظه ای شده است، گفت: افزایش میزان تقاضا و رشد قیمت دلار باعث شد تا بهای سکه به ۱۰ میلیون ۲۰۰ هزار و هر گرم طلا به ۹۲۵ هزار تومان برسد.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: خیابان فردوسی و حوالی سبزه میدان دیروز از جنب و جوش خاصی برخوردار بود. همه خریدار طلا، سکه و ارز بودند، قیمت ها نیز در این بازار ساعت به ساعت تغییر می کرد تا اینکه قیمت سکه بعد از ظهر(شنبه) به ۱۰ میلیون ۲۰۰ هزارتومان، دلار ۲۱ هزار و ۲۵۰ و هر گرم طلا ۹۲۵ هزار تومان شد.
محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران در گفتگو با «بازار» درباره علل رشد قیمت ها در بازار سکه و ارز گفت: تقاضا برای خرید این کالاها در بازار افزایش یافته است، این افزایش تقاضا موجب شده تا قیمت ها در این بازار تغییر و با سیر صعودی همراه شود.

رشد میزان تقاضا دلار، سکه و طلا را در بازار گران کرد
وی اظهار داشت: رشد قیمت ها در بازار سکه، طلا و ارز درحالی اتفاق افتاده است که قیمت سکه پنج شنبه گذشته ۱۲ تیرماه ۹ میلیون ۷۵۰ هزار و دلار ۲۰ هزار ۸۵۰ تومان بود در چنین شرایطی رسیدن قیمت این کالاها در معاملات دیروز به بیش از ۱۰ میلیون تومان(سکه بهار آزادی) و دلار ۲۱ هزار تومان برای کسی متصور نبود.
این کارشناس بازار طلا با بیان اینکه ظهر دیروز قیمت دلار به ۲۱ هزار و ۲۵۰ تومان رسید، افزود: افزایش نرخ ارز دربازار موجب گران شدن قیمت سکه و طلا شد، چرا که قیمت این کالاها از نرخ ارز و انس جهانی تبعیت می کنند. حال از آنجایی که قیمت انس جهانی دیروز تغییر قیمتی نداشت اما رشد میزان تقاضا برای خرید طلا و سکه قیمت ها را در این بازار افزایشی کرد.

افزایش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت دلار
کشتی آرای خاطرنشان کرد: قیمت دلار نیز از روز پنج شنبه ۱۲ تیرماه تا دیروز (لحظه مخابره خبر) شنبه رشد ۴۰۰ هزارتومانی را تجربه کرده است، این درحالی است که قیمت طلا نیز برای اولین باز در بازار دیروز به هر گرم ۹۲۵ هزار تومان رسید.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به اینکه با توجه به رشد شتابان قیمت سکه در چند روز اخیر آیا حباب قیمتی در این کالا وجود دارد یا خیر؟ گفت: سکه به دلیل رشد میزان تقاضا در بازار دچار حباب قیمتی شده است و اکنون حدود یک میلیون و ۵۰ هزار تومان حباب دارد. اما این حباب در طلا وجود ندارد.

با احتیاط خرید کنید
وی به خریداران طلا و سکه توصیه کرد: این روزها که نوسان قیمت در بازار به شدت بالاست بنابراین معلوم نیست قیمت ها با چه سرنوشتی مواجه می شوند زیرا کسی اطلاع از آینده قیمت ها ندارد در چنین شرایطی کسانی باید اقدام به داد و ستد طلا و سکه کنند که از ریسک بالایی برای سرمایه گذاری برخوردارند.
کشتی آرای پیش بینی آینده قیمت ها در بازار سکه، ارز و طلا را به موجب نوسان شدید نرخ این کالاها در بازار بسیار سخت و ناممکن دانست و افزود: بنده که بیش از ۵۰ سال در این صنف فعالیت می کنم نمی دانم قیمت سکه فردا چه رقمی می شود چرا که نوسانان قیمتی در این بازار بسیار بالاست.
وی گفت: زمانی که قیمت سکه و طلا در بازار افزایش می یابد ریسک خرید و فروش نیز ایجاد می شود و معاملات با احتیاط صورت می گیرد.  

کد خبر: ۲۷٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha