۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
دلیل گرانی مرغ؛ عدم نظارت و ارز ۴۲۰۰ تومانی
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

دلیل گرانی مرغ؛ عدم نظارت و ارز ۴۲۰۰ تومانی

آزادی‌خواه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از مدیریت فعلی فرآیند عرضه نهاده های دامی انتقاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی‌خواه در رابطه با دلایل گرانی مرغ در روزهای اخیر و راه‌های کاهش قیمت آن، گفت: اکنون تولیدکنندگان مرغ علیرغم تمام تنگناها و کمبودها در  خط مقدم جبهه تولید به صورت جهادی انجام وظیفه می‌کنند، در حالی که می‌توانستند با تجمع و اعتراض، بازار را ملتهب کنند اما مردانه پای کار ایستادند و نگذاشتند کمبود مرغ در بازار احساس شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی واردات را ازجمله دلایل گرانی مرغ در روزهای اخیر دانست، افزود: اکنون آنجا که ارز ۴۲۰۰تومانی، بهانه‌ای در دست واردکنندگان شده به همین دلیل واردات نهاده های دامی با چالش‌های جدید رو به رو است، درواقع بسیاری از محصولات وارداتی مستقیما دست تولیدکننده نمی‌‍رسد چراکه به دست دلال می‌افتند به همین دلیل نهادهای دامی به عرصه کشمش‌ دلال‌ها و بازار تبدیل شده‌اند لذا فرآیند عرضه نهاده های دامی بسیار بیمار مدیریت می‌شود و دلیل آن نیز توزیع ارز دولتی است.

وی بیان کرد: اگر قرار است یارانه‌ای به محصولات تولیدی تعلق گیرد بهتر است از دست واردت کننده گرفته شود و با تدبیر درستی به خود مردم داده شود.

آزادی خواه معتقد است هر زمان یارانه به دست واردکننده داده شود سودجویان پای کار آمده و علاوه بر خدشه‌دار کردن حیثیت واردکننده با حیثیت بازار را نیز ملتهب کرده‌اند.

وی تقویت ابعاد نظارتی توسط مجلس، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و گمرک و وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صمت و اقتصاد را ضروری دانست.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: باید علاوه بر بازدید از گمرکات، وضعیت کشتی‌هایی -که پلو گرفته‌اند اما تخلیه بار نکرده‌اند- پیگیری شود، همچنین تخفیف ارز برای واردات نهاده های دامی با نظارت باشد و فرد واردکننده متعهد شود تمام محصول وارداتی خود را تحویل دولت دهد و دولت از طریق تعاونی‌ها و بخش خصوصی این محصولات را به دست تولیدکنندگان برساند.

کد خبر: ۲۷٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha