۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
افزایش نرخ ارز مشکلاتی را برای بیشتر طرح‌های کشور ایجاد کرده است
معاون طرح و برنامه وزارت صمت:

افزایش نرخ ارز مشکلاتی را برای بیشتر طرح‌های کشور ایجاد کرده است

یاسوج- معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: یکی از معضلاتی که اکثر طرح ها در کشور با آن با آن مواجه شده‌اند، افزایش نرخ ارز است که کارخانه آجر دهدشت هم در بازگشت وام مشکل دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، سعید زرندی در حاشیه بازدید از دو طرح کارخانه آجر و پتروشیمی در دهدشت افزود: هدف از این سفر بررسی آخرین وضعیت پیشرفت طرح‌های نیمه تمام استان و سرمایه‌گذاری‌های در حال شکل گیری و نیز رسیدگی به واحدهایی است که مشکل تسهیلات مالی دارند.

وی با بیان اینکه سه محل برای وام‌های ارزی از سوی دولت تصمیم‌گیری شده است که حساب ذخیره ارزی یکی از این موارد است، گفت: واحدهایی که بدهی ندارند تا پایان شهریور ماه امسال مهلت دارند از حساب ذخیره ارزی در ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید مشکل خود را پیگیری کنند.

زرندی تصریح کرد:  موضوع واحدهایی از قبیل کارخانه آجر دهدشت مشمول جزء «دال» قانون بودجه سال ۸۸ نیز دسته‌بندی شده و در دست بررسی بوده که در مجموع ۱۳۶ واحد از محل حساب ارزی بهره گرفته‌اند، که ۲۱ واحد تسویه حساب کرده و ۱۱۵واحد نیز در فرایند تسویه با مشکل مواجه شدند.

وی افزود: نحوه باز پس دهی وام‌ها در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح و نخستین تدبیر برای رفع مشکل این واحدها این بود که با مصوبه ستاد تسهیل ملی تا زمان تعیین تکلیف کامل مشمول حساب غیر جاری نیستند.

کد خبر: ۲۷٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha