۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
 راه آهن اینچه برون - شاهرود کشور را به دریچه امن صادراتی متصل می کند
رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

راه آهن اینچه برون - شاهرود کشور را به دریچه امن صادراتی متصل می کند

گرگان- رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: مزیت‌های اجرای راه‌ آهن اینچه برون- شاهرود بسیار زیاد است و ایران را به دریچه امن صادراتی متصل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، علی محمد چوپانی اظهار کرد: اجرای راه آهن اینچه برون- آزادشهر و شاهرود یکی از مطالبات مهم استان گلستان است، چرا که با اجرای آن می توانیم، ایران را به دریچه امن صادراتی متصل کنیم.

وی افزود: هشت سال است راه آهن اینچه برون به بهره‌برداری رسیده است و قرار بود ۱۰ تا ۱۲ تن صادرات غلات از اوراسیا به سمت جنوب و دسترسی به چین از این مسیر اتفاق بیفتد.

چوپانی اضافه کرد: به دلیل اینکه مطالعات دقیقی در خصوص این راه آهن انجام نشده، متاسفانه استان با چاله‌ای مواجه شده که سرمایه‌گذاری به نتیجه نرسد.

وی تصریح کرد: بر اساس نتایج مطالعات کارشناسان، برقی کردن راه آهن اینچه برون- ساری- گرمسار تنها زمینه صادرات دو میلیون تن کالا را ایجاد می‌کند و سرعت تنها ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معدن و کشاورزی گرگان گفت: برقی کردن راه آهن اینچه برون گرمسار به ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اما بخش خصوصی استان گلستان اعلام امادگی کرده با کمک دستگاه‌های اجرایی راه آهن اینچه برون - شاهرود را با چهار هزار میلیارد تومان اجرایی کند.

وی با تاکید بر اینکه مصمم هستیم به هر طریق راه آهن اینچه برون - شاهرود را احیاء کنیم، افزود: با انجام این کار هم صرفه جویی اتفاق افتاده و هم هزینه حمل کاهش پیدا می کند تا این مسیر صادراتی رونق پیدا کند

کد خبر: ۲۷٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha