۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
بازگشت ارز صادراتی به چرخه اقتصادی تلاطم ارزی را کاهش می‌دهد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بازگشت ارز صادراتی به چرخه اقتصادی تلاطم ارزی را کاهش می‌دهد

کریمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید در حال حاضر میلیاردها دلار ارز در خارج از کشور رسوب کرده، که با توجه به افزایش نرخ ارز در ایران، تمایل بسیاری برای واردات آنها به داخل وجود دارد اما از آنجایی که انتقال از طریق بانک ممکن نیست، بهتر است این اعتبارات به صورت کالا وارد کشور شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از رشد نرخ ارز، گفت: از آنجایی که در گذشته بیشتر درآمدهای ارزی از محل فروش نفت به دست می‌آمد اما در حال حاضر به دلیل برخی محدودیت ها، تامین ارز با مشکل روبه رو شده است، دولت باید تمام توان خود را برای برگشت ارز صادراتی به کار گیرد تا منابع ارزی کشور تامین شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیازهای ارزی کشور برای واردات مواد اولیه موردنیاز تولید، دارو و کالاهای اساسی باید تامین شود، افزود: ضوابط و مقررات دست و پا گیر انگیزه صادرکنندگان برای بازگشت ارز صادراتی را کاهش می دهد، هرچه دولت، بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت بستر بهتری برای بازگشت ارز صادارتی فراهم کنند، منابع ارزی موردنیاز کشور بیش از گذشته تامین خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ارز ایرانیان خارج از کشور را فرصتی مناسب برای تامین منابع ارزی موردنیاز کشور دانست و اظهار کرد: در حال حاضر میلیاردها دلار ارز در خارج از کشور رسوب کرده، که با توجه به افزایش نرخ ارز در ایران، تمایل بسیاری برای واردات آنها به داخل وجود دارد اما از آنجایی که انتقال از طریق بانک ممکن نیست، بهتر است این اعتبارات به صورت کالا وارد کشور شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: می‌توان ارز ایرانیان خارج از کشور را از طریق واردات کالاهای موردنیاز، به نظام اقتصادی تزریق کرد، در صورت اجرایی کردن این پیشنهاد دولت می تواند با اولویت بندی، کالاهای اساسی را تامین کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی به سر می برد، باید برای تامین ارز موردنیاز کشور تمام راهکارها را بررسی و مورد استفاده قرار دهد.

کد خبر: ۲۷٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha