۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
۲ هزار و ۱۰۰ کنتور هوشمند آب در زنجان نصب شده است
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان:

۲ هزار و ۱۰۰ کنتور هوشمند آب در زنجان نصب شده است

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: تاکنون بیش از دو هزار و ۱۰۰ کنتور هوشمند آب در استان زنجان نصب شده و طی سال گذشته بیش از ۲۶۵ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاههای مجاز کشاورزی و صنعتی نصب شده است.  

اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سد تالوار در سال ۹۲ آبگیری شده است، گفت: برای اتمام این پروژه مهم حدود ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اظهار کرد: با تخصیص اعتبار این سد طی سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان به نصب کنتورهای هوشمند در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از دو هزار و ۱۰۰ کنتور هوشمند آب در استان نصب شده است و طی سال گذشته بیش از ۲۶۵ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاههای مجاز کشاورزی و صنعتی نصب شده است.  

افشاری تاکید کرد: با مشارکت بهره‌برداران برای نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب کشاورزی از برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای تقویت سفره آب های زیرزمینی تغذیه مصنوعی است و این طرح از سال ۹۱ در سطح استان آغاز شده و هر سال انجام می شود، افزود: این طرح تاکنون به خوبی اجرا شده است.  

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه افت سطح آب های زیرزمینی استان زنجان به صورت سالانه ۷۷ سانتی متر است، ابراز داشت: دشت ابهر بحرانی ترین دشت استان است که میزان افت سالیانه این دشت یک متر و ۴۰ سانتی متر است.

افشاری با بیان اینکه بارش ها  طی دو سال اخیر در استان خوب بوده است، تصریح کرد: با وجود افزایش بارندگی های استان، همچنان کسری بالای مخازن و کمبود آب زیرزمینی در استان وجود دارد بنابراین شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند.  

کد خبر: ۲۷٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha