۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
اراضی صنعتی دارای معارض هستند/ برپایی نمایشگاه در ازبکستان
رئیس خانه صنعت و معدن مازندران:

اراضی صنعتی دارای معارض هستند/ برپایی نمایشگاه در ازبکستان

ساری- رئیس خانه صنعت و معدن مازندران با بیان اینکه زمین های شهرک صنعتی با معارض های متعدد مواجه هستند خواستار رفع این مشکلات شدند.

به گزارش خبرنگار بازار، مجتبی رضوی پیش ازظهر شنبه در نشست با خبرنگاران در خانه صنعت ساری با بیان اینکه اگر هرکسی در مسیر حرکت فعالان اقتصادی خلل ایجاد کند در واقع آب به آسیاب دشمن ریخته است، افزود: باید مسیر حرکت صنعت و تولید را هموار و آسان کنیم.

وی اظهار داشت: طی سه سال گذشته اقدامات اساسی در خانه صمت استان صورت گرفته است که افزایش ضریب نفوذ خانه صنعت در تصمیم سازی های استان از جمله کارها به شمار می رود و در تمام کمیسیون های اقتصادی، صنعتی و معدنی اعمال نظر و دخالت می کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش هایی که از سال های قبل برای تفویض اختیارات به خانه صمت صورت گرفته است، این تفویض اختیارات شامل صدور جوازهای تاسیس، تشکیل جلسات کارگروه تخصصی ستاد تسهیل است که به پنج استان از جمله مازندران واگذار شده است.

رضوی با عنوان اینکه زمین های شهرک های صنعتی با معارض های متعدد روبرو هستند، اوقاف، منابع طبیعی و بانک ها و ثبت را از جمله معارضان یاد کرد و گفت: برای آنکه تسهیلات صادر شود، کل سند بانک به عنوان مشاع و بدون تفکیک به بانک ارائه می شود که واحدهای تولیدی با مشکل مواجه می شوند.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران با اظهار اینکه گروکشی سند توسط بانک و ثبت سبب بروز مشکلاتی می شود، افزود: استنکاف این مسئله از سوی بانک ها و واحدهای ثبتی تاکنون مشکلاتی را فراروی واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

وی به تفاهمنامه با ازبکستان و قزاقستان اشاره کرد و گفت: خانه تجارت ایران و ازبکستان راه اندازی و شرکتی نیز با عنوان کاسپین تاش برای پیگیری ماموریت های صنعت و معدن ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه دائمی محصولات مازندران در تاشکند برگزار می شود، افزود: در فازهای بعدی نمایشگاه دائمی ملی نیز برگزار می شود.

کد خبر: ۲۷٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha