۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۱
دولت به تکالیفش در مسکن عمل نکرده است/ عدم تمکین به قانون سامانه املاک
پورابراهیمی در گفت‌وگو با بازار:

دولت به تکالیفش در مسکن عمل نکرده است/ عدم تمکین به قانون سامانه املاک

پورابراهیمی،‌ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره چرایی عدم اجرای برخی قوانین مصوب در حوزه مسکن از سوی دولت، تأکید کرد: دولت برخی امور مربوط به تکالیف خود در حوزه مسکن را عملیاتی نکرده است.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، در تشریح طرح کمیسیون اقتصادی درباره سامان دهی بازار مسکن گفت: طرح کمیسیون اقتصادی درباره حوزه مسکن به مبحث قیمت مسکن و اجاره‌بهای مسکن متمرکز است.

وی تصریح کرد: همچنین در این طرح به مباحث مربوط به عدم اجرای قوانین مصوب درباره حوزه مسکن اشاره شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ارزیابی خود از چرایی عدم اجرای برخی قوانین مصوب در حوزه مسکن از سوی دولت، تأکید کرد: دولت برخی امور مربوط به تکالیف خود در حوزه مسکن را عملیاتی نکرده است.

وی با بیان اینکه عدم فعالیت دولت در حوزه مسکن یا به بی‌ اعتقادی دولت به این حوزه بازمی‌گردد و یا مربوط به عدم تمکین به قانون است، تصریح کرد: مهمترین قانون در این بخش مربوط به تشکیل سامانه املاک و اسکان است که سالهاست در قوانین آمده و وزارت راه و شهرسازی باید در این حوزه اقدام لازم را انجام می داد این درحالی است که وزیر سابق راه و شهرسازی بر تشکیل سامانه املاک و اسکان اعتقادی نداشت.

این نماینده مجلس گفت: خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی بر تشکیل سامانه املاک و اسکان اعتقاد دارد و اقدامات آغاز شده و نیازمند تسریع است لذا ما در حوزه مسکن بخشی از قوانین را داریم و بخشی از قوانین جدید نیز اعم از مالیات بر عایدی مسکن را می‌توانیم مد نظر قرار دهیم.

پورابراهیمی اظهارداشت:‌ در حال حاضر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس مشغول جمع‌بندی سرفصل های‌ طرح ساماندهی حوزه مسکن هستند و در صورت نهایی شدن، این طرح به مجلس ارائه خواهد شد.

کد خبر: ۲۷٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha