۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
قیمت طلا کاهش یافت

قیمت طلا کاهش یافت

افزایش نسبی اشتها برای ریسک پذیری توسط سرمایه گذاران در پی انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا و چین سبب شد تا قیمت طلا در روز جمعه اندکی کاهش را تجربه کند، اما فلز زرد همچنان در نزدیکی قیمت های بالای ثبت شده در این هفته باقی ماند.

به گزارش بازار، افزایش نسبی اشتها برای ریسک پذیری توسط سرمایه گذاران در پی انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا و چین سبب شد تا قیمت طلا در روز جمعه اندکی کاهش را تجربه کند، اما فلز زرد همچنان در نزدیکی قیمت های بالای ثبت شده در این هفته باقی ماند.

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با بیش از ۳ دلار یعنی ۰.۱۹ درصد افت به ۱۷۷۲ دلار و ۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز و برای تحویل در ماه اوت هم با ۲ دلار و ۷۰ سنت معادل ۰.۱۵ درصد افت به ۱۷۸۷ دلار و ۳۰ سنت رسید. اکثر بازارهای آمریکا دیروز به مناسبت روز استقلال این کشور تعطیل بودند.

شیائو فو، تحلیلگر بانک چین در خصوص آخرین وضعیت بازار نفت اظهار داشت: «اقدامات پولی انبساطی بانک های مرکزی از یک سو و نامشخص بودن وضعیت موج دوم شیوع کرونا رد جهت از سوی دیگر مانع از کاهش بیش از حد قیمت طلا شده اند.» وی در ادامه گفت، به رغم آمارهای مثبتی که از بازار کار آمریکا مخابره شده، برای اثبات بهبود وضعیت اقتصادی این کشور هنوز به آمارهای بیشتری نیاز داریم. فو گفت قیمت طلا در بالای ۱۷۵۰ دلار همچنان از حمایت فنی بالایی برخوردار است.

اما یکی از عواملی که سبب تضعیف نسبی قیمت طلا شد نتایج یک تحقیق جدید بود که نشان داد روند ترمیمی در بخش خدمات چین آغاز شده تعداد فرصت های شغلی در اقتصاد آمریکا رد ماه ژوئن رشد قابل توجه داشته است. این آمارها سبب شد تا ارزش شاخص ها در بازارهای بورس به نزدیکی بالاترین رقم های ۴ ماه اخیر برسد.

قیمت فلز پالادیوم هم دیروز با ۰.۴ درصد رشد به ۱۹۰۹ دلار و ۲۷ سنت رسید. قیمت پلاتین هم با ۰.۸ درصد افزایش به ۸۰۹ دلار رسید و اولین رشد هفتگی در طی ۶ هفته اخیر را رقم زد.

فلز نقره هم دیروز با یک درصد رشد به ۱۸ دلار و  ۷ سنت رسید و چهارمین رشد هفتگی متوالی خود را به ثبت رساند.

کد خبر: ۲۷٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha