۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
۶۰ درصد از ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن درزنجان شرایط لازم را دارند
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

۶۰ درصد از ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن درزنجان شرایط لازم را دارند

زنجان-مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت:طی ۱۰ روز آینده ثبت نام مجدد واجدین شرایط طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان انجام می‌شود و ثبت نام بیش از ۶۰ درصد از ثبت نام کنندگان شرایط لازم را دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، مسعود بیات منش ظهر شنبه در جلسه شورای مسکن استان در محل استانداری زنجان، به اجرای طرح ملی اقدام مسکن در استان زنجان اشاره کردو گفت: ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در استان زنجان در طرح اقدام ملی در نظر گرفته شده که از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده، سه هزار واحد مسکونی در شهر زنجان و ۴ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در سایر شهرهای استان زنجان است.

وی اظهار کرد: برای واجدان شرایط، تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۱۸ درصد پرداخت می شود و وام مسکن یکم در این طرح در اولویت است و زنجان نخستین استان در تامین زمین برای ساخت اقدام ملی مسکن است و این برای استان بسیار مهم است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: طرح اقدام ملی مسکن، جزو مهمترین برنامه‌های دولت و از سیاست‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی است که تا پایان دولت دوازدهم به پایان می رسد.

بیات منش ابراز کرد: در ابتدا تعداد واحدهای پیش‌بینی شده برای طرح اقدام ملی در استان زنجان ۹ هزار واحد بوده که این تعداد با ثبت‌نام و استقبال خوب زنجانی‌ها به ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد رسیده است و در شهر زنجان زمین به اندازی کافی برای ساخت مسکن وجود دارد ولی در شهرستان ابهر برای ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی و قیدار کمبود زمین داریم.

وی افزود: کمبود زمین با تغییر کاربری زمین صنعتی داخل محدوده فراهم می‌شود و در شهرستان‌های خرم‌دره، گرماب و سهرورد کمبود زمین نداریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، تصریح کرد:  زمین ۷۳ هکتاری پیش‌بینی شده برای ساخت مسکن اقدام ملی درشهر زنجان داخل محدوده است و باید دستگاه‌های خدمات‌رسان در زمینه رساندن خدماتی چون آب، برق، گاز و مخابرات به این مناطق همکاری بکنند و ساخت این مسکن‌ها به تعاونی‌ها و انبوه سازان داده خواهد شد.

بیات منش یاد آور شد: طی ۱۰ روز آینده ثبت نام مجدد واجدین شرایط طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان انجام می‌شود وبراساس پایش انجام شده طی دو مرحله ثبت نام بیش از ۶۰ درصد از ثبت نام کنندگان شرایط لازم را دارند.

کد خبر: ۲٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha