۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
خواستار تسهیلات مالیاتی برای طلاسازان هستیم
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر و سکه تهران:

خواستار تسهیلات مالیاتی برای طلاسازان هستیم

محمدولی، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر از دولت خواست به دلیل تاثیرات شیوع ویروس کرونا در مباحث مالیاتی و همچنین پرداخت قبوض انرژی، تسهیلاتی برای طلاسازان در نظر بگیرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها آسیب دیدند که از آن جمله می توان به  واحدهای صنفی طلا فروشان اشاره کرد بخصوص اینکه مهمترین زمان فروش خود که همانا عیدنوروز بود را از دست دادند.

علی‌رغم اینکه فعالیت کسب و کارها به تدریج آغاز شده، اما طلا فروشان اعلام کردند که خبری از رونق کار در این بخش نیست و داد و ستد و معاملات در بازار کاهش چشمگیری داشته است و اگر هم معامله‌ای انجام می‌شود در بخش طلای آب شده است.

ابراهیم محمد ولی، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر درباره وضعیت کسب و کارها، گفت: ویروس کرونا همه اصناف به خصوص طلا و جواهر را دچار مشکل کرده است، به گونه‌ای که در صنعت طلا تعطیلی کامل رخ داد،  اما در غربالگری مشاغل آسیب‌دیده محسوب نشد.

وی افزود: اسم طلاساز این تصور را ایجاد می‌کند که افراد وضع مالی خوبی دارند، این در حالی است که میان اعضای این صنف، واحدهایی داریم که اگر یک روز فعالیت نداشته باشند برای امرار معاش دچار مشکل می‌شوند.

محمدولی گفت: گسترش ویروس کرونا و به دنبال آن بی رونقی بازار، مشکلات فعالان در این بخش و تولیدکنندگان که هرکدام به ده‌ها کارگر حقوق می‌دهند را افزایش داده است.

وی ادامه داد: با وجود این مسائل، کمک نقدی و غیرنقدی برای صنعت طلا و جواهر در نظر نگرفته نشده و ما نیز انتظار این کمک را نداریم، اما در بحث مالیات، پرداخت قبوض آب، برق و گاز و پرداخت جرایم می‌توان به طلاسازان کمک کند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر ایران درباره آمار بیکارشدگان در بخش طلا و جواهر گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد واحدهای صنفی (معادل ۷۰۰ تا ۸۰۰ واحد) در چند سال گذشته نتوانستند فعالیت کنند و اعلام تعطیلی کردند و نیروی کار بسیاری تعدیل شد.

وی اضافه کرد: با وجود تعطیلی بسیاری از طلاسازی ها، اما برخی از همکاران ما با وجود همه این مشکلات نیروی کار خود را تعدیل نکردند و تلاش داریم دوباره آنها را به چرخه تولید برگردانیم و برای این منظور سند راهبردی تنظیم و به وزارت صنعت ارائه کردیم.

محمدولی گفت: در این مدت تلاش کردیم درب صادرات به کشورهای دیگر را باز کنیم تا واحدهای آسیب‌دیده کار خود را از نو شروع کنند.

وی ادامه داد: اگر کرونا به حداقل برسد، می‌توانیم تولید و صادرات را رونق دهیم و برای کشور درآمدزایی کنیم.

کد خبر: ۲۷٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha