۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
افزایش ۳۱ درصدی مانده سپرده‌های بانکی در سال ۹۸

افزایش ۳۱ درصدی مانده سپرده‌های بانکی در سال ۹۸

مانده سپرده‌های بانکی در پایان سال ۹۸ نسبت به پایان سال ماقبل آن ۳۱.۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، گزارش وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان اسفندماه سال ۱۳۹۸ حاکی از آن است که مانده کل سپرده‌ها بالغ بر ۲۷۱۶۲.۸ هزار میلیارد ریال گردیده است که نسبت به پایان سال قبل معادل ۶۴۸۹.۵ هزار میلیارد ریال (۳۱.۴ درصد) افزایش نشان می‌دهد. بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۴۶۳۹.۲ هزار میلیارد ریال و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۷۳.۲ هزار میلیارد ریال است.

مانده کل تسهیلات بالغ بر ۱۹۳۵۵.۸ هزار میلیارد ریال است که نسبت به یایان سال قبل ۴۲۶۵.۶ هزار میلیارد ریال (۲۸.۳ درصد) افزایش داشته است. بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۱۲۴۵۲.۶ هزار میلیارد ریال و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۶۸.۵ هزار میلیارد ریال است.

شایان ذکر است نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۷۹.۴ درصد است که نسبت به پایان سال قبل، ۱.۹ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. نسبت مذکور در استان تهران ۹۳.۸ درصد استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۵.۵ درصد میباشد.

بانک مرکزی اعلام کرده است که یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بوده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۷٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha